Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Manny Koshbin is een zakenman die rijk is geworden met vastgoed. Hij is een fan van mooie auto’s en bulderende bolides en investeerde een deel van zijn kapitaal in twee Bugatti Veyrons en vijf McLaren SLR’s.
In het filmpje hieronder legt de man uit dat hij in het onderhoud van zijn twee Bugatti’s ongeveer 22.500 euro (25.000 dollar) per jaar pompt. Dat is dan gewoon voor een algemeen onderhoud waarbij een reeks filters en vloeistoffen wordt vervangen. Om bijvoorbeeld aan het oliereservoir te kunnen, moeten de achterwielen en remmen worden verwijderd en liefst 16 verschillende oliedoppen worden losgevezen. Qua aantal werkuren kan dat al tellen…
Daar komt nog een kolossaal bedrag bij dat naar de banden van het monster gaat, want die moeten om de twee jaar worden vernieuwd, en ze kosten 34.300 euro. Ook heel wat andere kleine tot grotere interventies zijn peperduur, zoals 8.120 euro voor de turbo’s of 19.000 euro voor de nokkenasverstellers. Het duurste van allemaal? De brandstoftank: 18.000 euro voor de tank zelf en 20.000 euro aan uurlonen om ze te vervangen.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De nieuwste evolutie van Volkswagens infotainmentsysteem is meer dan enkel een groter scherm. Dankzij MIB4 heb je nu de kracht en kennis van AI binnen handbereik dankzij een eenvoudig stemcommando.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De gloednieuwe Performance-versie van de Tesla Model 3 levert 460 pk en sprint van 0 tot 100 km/u in 3,1 seconden, met nog steeds 528 km autonomie.