BYD
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
Eind juni kregen we te horen dat de Ford Puma terugkeert. Dat was eind jaren 1990 een coupémodel, maar deze keer zal de naam op een compacte cross-over kleven. Een soort verhoogde Fiesta met sportieve look.
Er komt geen kaalgeplukte instapversie van het model. De prijslijst begint bij de Titanium-variant, die al behoorlijk goed uitgerust is: manuele airco, snelheidsregelaar en -begrenzer, frontale, zijdelingse en knieairbags voorin en hoofdairbags voor- en achterin, een spoorassistent, lichtmetalen 17-duimvelgen, parkeersensoren achteraan, inductief laadvlak, aanraakscherm van 8 duim met navigatie en zelfs een massagefunctie in de voorstoelen. Deze Titanium heb je vanaf 23.200 euro met de 1.0 EcoBoost van 125 pk en manuele versnellingsbak (6 versnellingen). Voor dezelfde motor met zeventrapsautomaat moet je 25.000 euro neertellen. Dat laatste bedrag is ook de vraagprijs voor de enige dieselversie (1.5 TDCi van 120 pk).
De Puma wijdt verder een milde hybridisering in voor de basisbenzinemotor, de EcoBoost-driecilinder. Die is verkrijgbaar in twee vermogensversies: 125 of 155 pk. Die kosten in België respectievelijk 23.600 en 24.800 euro. De milde hybridisering drukt de CO2-uitstoot van 103-106 g/km naar 96-99 g/km op de 125 pk (99-101 g/km op de 155 pk).
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
BMW laat ons watertanden met enkele foto's en details over zijn nieuwe SUV X3, die al binnen enkele weken officieel wordt voorgesteld.