Recente tests

4,0 /5 Rijtest: Porsche 911 Carrera S (992), logische vooruitgang

Rijtest: Porsche 911 Carrera S (992), logische vooruitgang

Een nieuwe generatie ontwikkelen van een auto met een klinkende naam is geen evidente opgave. Zeker niet in deze tijden waarin uitstoot, geluid en verbruik aan banden worden gelegd. Maar wat doe je als die klinkende naam ‘Porsche 911’ is? Wij zochten het uit aan de hand van de Carrera S.

3,8 /5 Rijtest: BMW 840d, terugkeer van een icoon?

Rijtest: BMW 840d, terugkeer van een icoon?

Dit jaar is het twintig jaar geleden dat de BMW 8-Reeks uit de catalogus verdween. Vorig jaar deed hij zijn grote herintrede, wij kijken of de grand tourer van weleer helemaal terug is.

3,7 /5 Rijtest: Ford Mustang Bullitt, filmisch eerbetoon

Rijtest: Ford Mustang Bullitt, filmisch eerbetoon

Er zijn van die filmauto’s die tot de verbeelding blijven spreken. Herbie de Kever bijvoorbeeld, of de DeLorean uit Back To The Future. Of de Ford Mustang uit de legendarische achtervolgingsscène in Bullitt. Die film uit 1968 katapulteerde niet alleen Steve McQueen tot een filmicoon, maar ook de Ford Mustang. Vandaag, ruim vijftig jaar later, brengt Ford een eerbetoon aan de film met de Mustang Bullitt. Is de ‘Stang met atmosferische V8 en manuele versnellingsbak een auto met borsthaar?

3,9 /5 Getest: Mercedes CLA (2019), gepromoveerd

Getest: Mercedes CLA (2019), gepromoveerd

Nu er voor het eerst ook een Berline-versie van de A-Klasse bestaat, mag de CLA zijn rol als genietbaar buitenbeentje helemaal uitspelen. Of hoe Mercedes de concurrentie ook ditmaal wil voorblijven, door letterlijk alle niches in het compacte segment in te vullen.

4,2 /5 Getest: Porsche 911 Carrera S (992), evolutie-praktijk

Getest: Porsche 911 Carrera S (992), evolutie-praktijk

Sneller, mooier, sportiever, geavanceerder, maar ook veiliger groener en comfortabeler: de nieuwe Porsche 911 moet met elke generatiewissel weer op elk vlak de bakens verzetten, en dat is steeds uitdagender. Toch is het ook bij de splinternieuwe 992-serie wederom gelukt.

4,1 /5 Getest: Audi R8 V10 Performance, het einde van een tijdperk

Getest: Audi R8 V10 Performance, het einde van een tijdperk

Probeer het in deze tijden maar eens verkocht te krijgen: een supercar met atmosferische motor centraal achterin. Audi doet het nog steeds, met de geüpdatete R8. Maar dat is wellicht de laatste keer…

3,7 /5 Kia Stinger GT 3.3T: de revelatie (+ video)

Kia Stinger GT 3.3T: de revelatie (+ video)

Wanneer Kia met de grote jongens wil meespelen, levert het geen half werk. Het plukt zelfs een ingenieur weg bij BMW M: Albert Biermann. Op papier klinkt de Stinger dus veelbelovend. En in de realiteit?

3,8 /5 Mercedes E 220d Coupé: wat zachtheid in deze brutale wereld…

Mercedes E 220d Coupé: wat zachtheid in deze brutale wereld…

Door de spieren van de E-Klasse nog wat aan te scherpen en twee deuren weg te halen, zou je denken dat Mercedes zijn luxeberline een andere richting induwt. Een coupé wordt tenslotte toch geassocieerd met een sportief weggedrag? Niet noodzakelijk…

BMW 4-Reeks Gran Coupé vs Volkswagen Arteon: voor wat centimeters extra

BMW 4-Reeks Gran Coupé vs Volkswagen Arteon: voor wat centimeters extra

Zoek je een vijfdeurscoupé, dan kan je voor hetzelfde budget vertrekken met een BMW 4-Reeks Gran Coupé of met de nieuwe Volkswagen Arteon. Het merklogo straalt misschien iets minder prestige uit, maar het koetswerk is wel 22 centimeter langer. Voor welke van de twee ga je dus?

3,3 /5 Aston Martin V8 1978: Britse Muscle Car

Aston Martin V8 1978: Britse Muscle Car

“Is dat een Ford Mustang?”. Die regelmatig terugkerende vraag doet bij de charmante eigenaar van deze Aston Martin V8 uit 1978 stoom uit de oren komen… Neen, laat ons alle verwarring uitsluiten: deze Aston biedt zuiver Brits geluk!

3,0 /5 Bentley Continental Supersports: zwanenzang met 710 pk

Bentley Continental Supersports: zwanenzang met 710 pk

Na 15 jaar trouwe dienst geeft de Bentley Continental GT het stokje door aan een volledig nieuwe en erg veelbelovende generatie… Maar dat gebeurt niet zonder een laatste, bijzonder pittig ererondje, want er komen 710 paarden aan te pas en de productie is beperkt tot evenveel exemplaren.

3,4 /5 Infiniti Q60 S 3.0T: een andere smaak

Infiniti Q60 S 3.0T: een andere smaak

Met een drukgevoede V6 van meer dan 400 pk en een agressieve lijn lijkt deze coupé richting BMW M4 en Audi RS5 te lonken. Toch biedt dit model heel wat anders…

3,4 /5 Hyundai i20 Thierry Neuville: voor de fans

Hyundai i20 Thierry Neuville: voor de fans

Op het afgelopen autosalon van Brussel kon je op de Hyundai-stand de i20 Thierry Neuville bewonderen. Deze speciale reeks zet de samenwerking tussen het Koreaanse merk en de Belgische rallypiloot in de verf. Wij namen een exemplaar mee voor een testrit.

3,7 /5 Mercedes GLC 350e Coupé: groen geweten?

Mercedes GLC 350e Coupé: groen geweten?

Het lijkt vreemd als je kijkt naar de populariteit van SUV’s op de markt, maar deze GLC 350e Coupé is een uniek product in zijn genre. Is het een nicheproduct of een voor het grote publiek?

2,1 /5 Subaru BRZ: in oude potten…

Subaru BRZ: in oude potten…

In een tijdperk van klinische, turbogevoede en geconnecteerde sportwagens lijkt de Subaru BRZ wel een van de laatsten der Mohikanen. Hij lijkt wel uit een andere tijd te komen maar heeft maar één doel: de autopassie bewaren. Opdracht geslaagd?

3,9 /5 Honda NSX: maakt Porsche weer het leven zuur

Honda NSX: maakt Porsche weer het leven zuur

In 1989 deed Honda de wereld van de topsporters op zijn grondvesten daveren: zijn NSX was zowel efficiënt als veelzijdig en verwees daarmee alle concurrenten, Porsche 911 en Ferrari 348 op kop, naar het vakje van de zondagssportwagens. Vandaag, in 2017, lijkt de geschiedenis zich te herhalen…

2,4 /5 Audi S5 2017: de ijzeren hand in de fluwelen handschoen

Audi S5 2017: de ijzeren hand in de fluwelen handschoen

Wie de nieuwe RS5 met zijn ultragespierde looks teveel van het goede vindt, kan bij een discretere oplossing terecht. Discreet maar krachtig, want ook hier schuilt een boze wolf onder de schaapsvacht.

2,1 /5 BMW M4 Competition: de overtreffende trap (VIDEO)

BMW M4 Competition: de overtreffende trap (VIDEO)

Ken je de uitdrukking “up to eleven”? Ze komt uit de parodiefilm Spinal Tap, waarin een fictieve Britse rockband wordt gevolgd. Zij hebben versterkers die net iets luider zijn dan de rest. Gaat het volume normaal tot tien, dan gaat dat bij hen tot elf. Geldt dat ook voor deze BMW M4 met Competition Package?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Audi e-tron GT facelift, ook meer dan 1.000 pk?

Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

Onze 5 favoriete details van de Alfa Romeo Junior (ex-Milano) 2024

De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Is deze Model Y de meest interessante Tesla van allemaal?

Is deze Model Y de meest interessante Tesla van allemaal?

De nieuwe Model Y Long Range RWD biedt tot 600 km actieradius voor een vanafprijs van 49.970 euro, waarmee het qua prijs/autonomie de meest interessante Tesla van allemaal is!

Zoveel kost de Audi Q6 e-tron

Zoveel kost de Audi Q6 e-tron

De Audi Q6 e-tron is nu te bestellen in verschillende uitvoeringen met een vanafprijs van 75.900 euro, maar hij zou binnenkort goedkoper moeten worden...

Zoveel kost de nieuwe Skoda Kodiaq

Zoveel kost de nieuwe Skoda Kodiaq

Er zijn al twee speciale reeksen te bestellen: de Kodiaq Family vanaf 38.990 euro en de Kodiaq Corporate die begint bij 46.980 euro.

Fisker Ocean: ook €20.000 goedkoper in Europa

Fisker Ocean: ook €20.000 goedkoper in Europa

Er zijn al Fisker Ocean Extremes uit stock verkrijgbaar vanaf 43.590 euro, maar is die aanbieding het risico waard?

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km