Recente tests

3,5 /5 Test: Jaguar I-Pace (2023), de verwaarloosde pionier

Test: Jaguar I-Pace (2023), de verwaarloosde pionier

In 2018 was de Jaguar I-Pace een van de eerste premium elektrische SUV’s op de markt. Is hij in 2023 nog steeds zo vooruitstrevend, nu het merk aan de vooravond van zijn elektrische revolutie staat?

3,6 /5 Test: Jaguar XF, Britse klasse en einde van een tijdperk

Test: Jaguar XF, Britse klasse en einde van een tijdperk

De XF is nog een model uit het ‘klassieke’ tijdperk van Jaguar, dat aan de vooravond staat van zijn elektrische transformatie. Is deze Britse klassebak dan nog mee met zijn tijd anno 2023?

3,4 /5 Test: Jaguar F-Pace, grote katachtige op hoge pootjes

Test: Jaguar F-Pace, grote katachtige op hoge pootjes

Jaguar is enkele jaren geleden ook gezwicht voor de SUV. Maar het merk heeft zijn stijl en finesse behouden, zoals deze F-Pace bewijst, die ondanks zijn grote formaat een katachtige behendigheid belooft.

3,5 /5 Test: Jaguar XE, kleine katachtige

Test: Jaguar XE, kleine katachtige

Het Britse merk met de katachtige naam en het bijhorende logo is al jaren een vaste waarde in het segment van de gezinsberlines met deze XE, die jacht maakt op het terrein van de Audi A4, BMW 3 Reeks en Mercedes C-klasse. Eens zien of hij hen angst kan inboezemen.

4,0 /5 Test: Jaguar F-Type, zoals goede wijn

Test: Jaguar F-Type, zoals goede wijn

Ondanks zijn 7 jaar doet de Jaguar F-Type het hart van sportwagenliefhebbers nog steeds sneller slaan. Deze facelift na een lange halve carrière verfijnt het oorspronkelijke recept nog, zodat dit een van de meest complete GT’s van de markt is.

3,6 /5 Getest: Jaguar F-Pace SVR, tegen de tijdsgeest

Getest: Jaguar F-Pace SVR, tegen de tijdsgeest

Nee, een pk-potente dieselmotor lepelde Jaguar niet in het vooronder van zijn F-Pace SVR. De Britten doen nog steeds een beroep op hun V8-benzine met compressor. En dat in ecologische tijden…

3,8 /5 Getest: Jaguar XE (2019), klauwen bijgevijld

Getest: Jaguar XE (2019), klauwen bijgevijld

In het segment van de compacte premiumberlines is de Jaguar XE altijd een outsider geweest. Om hem beter te bewapenen tegen de hegemonie van de Duitse drie, krijgt de Brit een facelift en hulp van de rest van het Jaguar-gamma.

3,9 /5 Rijtest: Jaguar I-Pace EV400, nieuwe krijtlijnen

Rijtest: Jaguar I-Pace EV400, nieuwe krijtlijnen

De strijd in het segment van de elektrische SUV’s ligt wagenwijd open. Het waren niet de Duitsers maar de Britten van Jaguar, die met deze I-Pace de eerste krijtlijnen uitzetten voor de tegenzet van de klassieke constructeurs op Tesla. Moeten de Amerikanen opletten? Antwoord in deze test op eigen bodem.

3,7 /5 Rijtest: Jaguar E-Pace D240, SUV met Jaguar-DNA

Rijtest: Jaguar E-Pace D240, SUV met Jaguar-DNA

Tel je de elektrische I-Pace mee, dan heeft Jaguar er op korte tijd drie SUV’s bij gekregen. De kleinste is deze E-Pace. Die heeft in tegenstelling tot wat de “E” doet vermoeden geen elektrische aandrijving, maar in deze test de krachtigste diesel uit het E-Pace-gamma.

4,0 /5 Getest: Jaguar I-Pace, elektrische SUV met sportieve ambities

Getest: Jaguar I-Pace, elektrische SUV met sportieve ambities

Voor Tesla was het makkelijk om het segment van de elektrische SUV te veroveren: het was lange tijd de enige speler. Maar de klassieke constructeurs hebben hun tegenoffensief klaar: uit Korea komt de Hyundai Kona, uit Duitsland de Audi e-tron, en uit Groot-Brittannië deze Jaguar I-Pace.

4,0 /5 Rijtest: Jaguar XF Sportbrake 30d, moet het nog meer zijn?

Rijtest: Jaguar XF Sportbrake 30d, moet het nog meer zijn?

Met een SUV zit je hoger, met een Duits logo krijg je toegang tot meer technologie en met een hybride stoot je nog minder CO2 uit. En toch… werkt de combinatie break/V6 diesel/Jaguar verrassend goed.

3,6 /5 Getest: Jaguar F-Pace 25d, de gaten dichtrijden

Getest: Jaguar F-Pace 25d, de gaten dichtrijden

Sinds het debuut van de Jaguar F-Pace, zo’n twee jaar geleden, is het motoraanbod van de Britse SUV uitgebreid met enkele viercilinders uit Jaguars Ingenium-familie. Wij deden de test met de 25d, de 240 pk sterke viercilinder diesel die bij de zelfontbranders het gat dichtrijdt tussen de viercilinders en de V6.

3,6 /5 Jaguar E-Pace: volwaardige kat!

Jaguar E-Pace: volwaardige kat!

Een compacte SUV met voorwielaandrijving, maar toch voorzien van het logo met de kat? De Britten wagen zich aan een concurrent voor de Audi Q3, BMW X1 en Mercedes GLA. Die blijkt over heel wat talent te beschikken…

3,7 /5 Jaguar XJR575: de oude kater klauwt nog steeds

Jaguar XJR575: de oude kater klauwt nog steeds

“We zetten vandaag in op twee strategieën”, wisten ze ons bij Jaguar te vertellen. “De eerste is het aanboren van nieuwe markten, de tweede het uitbreiden en verder verbeteren van bestaande modellen.” Strategie 1 doen de Britten met de aankomende E-Pace en I-Pace, strategie 2 met de XF Sportbrake en deze vernieuwde Jaguar XJR575.

3,8 /5 Jaguar XF Sportbrake: en dan zijn er de Britten…

Jaguar XF Sportbrake: en dan zijn er de Britten…

We steken in onze job af en toe met een cliché van wal, maar clichés zijn vaak gebaseerd op feiten. Het cliché in kwestie: de alleenheerschappij van de Duitse drie is voorbij. Bij de luxueuze reisbreaks hebben er zich heel wat concurrenten naar het premiumniveau getild. De Volvo V90 bijvoorbeeld. En natuurlijk deze nieuwe Jaguar XF Sportbrake.

3,5 /5 Jaguar F-Type 400 Sport: tussentijds schouderklopje

Jaguar F-Type 400 Sport: tussentijds schouderklopje

In 2013 maakte de Jaguar F-Type zijn debuut in alle bescheidenheid: uitsluitend als cabriolet, met drie motoren. Vier jaar later kunnen we spreken van een uitgebreid gamma. Een speciale, beperkte reeks mag dan uiteraard niet ontbreken.

3,5 /5 Jaguar F-Type 4-cilinder: less is more? (+VIDEO)

Jaguar F-Type 4-cilinder: less is more? (+VIDEO)

Bij Jaguar dachten ze er al van het begin aan: een basis-F-Type met 4 cilinders. Mist de Brit daarmee een deel van zijn charme of kan hij ons toch betoveren?

BMW 520d vs Jaguar XF 20d: de omgekeerde wereld?

BMW 520d vs Jaguar XF 20d: de omgekeerde wereld?

De BMW 5-Reeks zet vooral in op royaal comfort en connectiviteit. Hij profileert zich dus steeds meer als een hypermodern mobiel salon. Met een beperkt gewicht en de voortrein van de F-Type verslindt de Jaguar XF meer asfalt dan ooit om sportieve kaderleden te verleiden. De omgekeerde wereld?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda CX-80: CX-60 met 7 zitplaatsen

Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Citroën C3 Aircross met 7 zitplaatsen laat zich zien

Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!

De nieuwe BMW X3 warmt zich op

De nieuwe BMW X3 warmt zich op

BMW laat ons watertanden met enkele foto's en details over zijn nieuwe SUV X3, die al binnen enkele weken officieel wordt voorgesteld.

Chinese EV's verkopen niet en stapelen zich op in Europese havens

Chinese EV's verkopen niet en stapelen zich op in Europese havens

De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Zoveel kost de nieuwe Skoda Kodiaq

Zoveel kost de nieuwe Skoda Kodiaq

Er zijn al twee speciale reeksen te bestellen: de Kodiaq Family vanaf 38.990 euro en de Kodiaq Corporate die begint bij 46.980 euro.

Zoveel kost de nieuwe Dacia Spring

Zoveel kost de nieuwe Dacia Spring

Met een vanafprijs van 16.990 euro behoudt de Dacia Spring zijn titel van goedkoopste elektrische wagen in Europa, en met afstand!

Is deze Model Y de meest interessante Tesla van allemaal?

Is deze Model Y de meest interessante Tesla van allemaal?

De nieuwe Model Y Long Range RWD biedt tot 600 km actieradius voor een vanafprijs van 49.970 euro, waarmee het qua prijs/autonomie de meest interessante Tesla van allemaal is!

Fisker Ocean: ook €20.000 goedkoper in Europa

Fisker Ocean: ook €20.000 goedkoper in Europa

Er zijn al Fisker Ocean Extremes uit stock verkrijgbaar vanaf 43.590 euro, maar is die aanbieding het risico waard?

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km