Renault
De Scénic is niet meer de monovolume die hij ooit was. En roken doet hij ook niet meer: het is nu een volledig elektrische crossover geworden. Laten we zien of hij moderne en geconnecteerde gezinnen nog steeds kan verleiden.
De Scénic is niet meer de monovolume die hij ooit was. En roken doet hij ook niet meer: het is nu een volledig elektrische crossover geworden. Laten we zien of hij moderne en geconnecteerde gezinnen nog steeds kan verleiden.
Renault voert zijn offensief op de markt van vrijetijdsvoertuigen op door zijn Trafic SpaceNomad ook te verlengen tot de Grand SpaceNomad. Genoeg om de gevestigde waarden in het campervansegment het vuur aan de schenen te leggen? We gaan op ontdekkingstocht!
We kropen achter het stuur van de nieuwe Renault Austral als Mild Hybrid met 160 pk, en reden er meer dan 3.000 km mee. Kan de Franse SUV overtuigen als reiswagen?
Renault heeft zijn Clio nog wat verbeterd met een nieuwe look en een geoptimaliseerde hybride aandrijflijn. Wordt hij daarmee nog wat veelzijdiger?
Nadat hij de pionier was in het monovolume-gamma, paste de Espace zich eerder al aan de heersende trend aan door een crossover te worden. Om een nog breder publiek aan te spreken, is de nieuwe generatie nu zelfs een SUV. Maar boet hij daardoor aan originaliteit in?
Met deze nieuwe, elektrisch aangedreven E-Tech Electric legt Renault de lat voor zichzelf opnieuw hoger en wil het mensen aanspreken die op zoek zijn naar een hoge mate van comfort en functionaliteit, maar minder gecharmeerd zijn door SUV's of de meer klassieke monovolumes.
De Austral heeft de zware taak om de Koleos en de Kadjar te vervangen en Renault op die manier opnieuw een plek te geven in het segment van de familiale SUV’s. Maar heeft hij daar de capaciteiten voor?
Met de nieuwe 100% elektrische Mégane E-Tech Electric neemt Renault in het C-segment afscheid van hatchbacks met verbrandingsmotoren... Al blijft het op twee paarden wedden door de huidige generatie voorlopig in het aanbod te houden.
Bij hun generatiewissel zijn de Renault Kangoo en Volkswagen Caddy onbetwistbaar hogerop geklommen. Zodanig zelfs dat ze hun oorsprong als werkpaard doen vergeten en een steeds ruimer en meer moduleerbaar interieur bieden. Maar wat moet dat dan kosten?
Het subsegment van de SUV-coupés is ingenomen door de premiummerken, maar trekt nu ook de aandacht van massaconstructeurs. Zo kneedt Renault zijn Captur om tot de Arkana met aflopende daklijn achteraan. Is hij een gewone opportunistische stijlfiguur of een volwaardig model met een interessante persoonlijkheid?
Tot vandaag maakte de Renault Twingo helaas geen gebruik van zijn platform dat is ontwikkeld met ruimte voor een batterijmodule zodat een elektrische variant mogelijk is. Die ‘vergissing’ wordt nu rechtgezet.
Een jaar geleden onderging de tweede generatie van de Koleos een subtiele facelift. Daarbij werd vooral de mechaniek onder handen genomen: er kwamen twee nieuwe motoren bij, waaronder een diesel van 190 pk.
Renault heeft niet bepaald vroeg voor hybridisering gekozen. Zijn nieuwe en op papier vrij veelbelovende E-Tech-technologie kan de constructeur misschien helpen om zijn achterstand in te lopen. We hebben het onderzocht aan het stuur van de nieuwe Clio E-Tech.
Als voortrekker van de trend van de compacte SUV’s heeft de Renault Captur het aantal rivalen zien exploderen tijdens zijn carrière. Het was dus tijd voor hem om zich nieuwe wapens aan te meten. Volstaan die om de leiding te behouden?
De nieuwe Zoé, of zo wordt hij ons toch voorgesteld, is niet echt zo nieuw. In feite is dit de tweede evolutie van een model uit 2012. Zijn constant toenemende verkoopcijfers tonen echter dat er zeker interesse is voor het pakket en dat het idee coherent is.
Een succesmodel updaten is geen eenvoudige klus, dus de Fransen gingen omzichtig te werk bij hun topverkoper. Wij onderwerpen de vijfde generatie van de Renault Clio aan een eerste test.
Als je het in het C-segment waar wilt maken moet je competitief en dynamisch uit de hoek komen. Dat geldt nog meer voor het segment van de C-SUV’s. Een van die uitdagers is de Kadjar, die in 2015 verscheen en nu een discrete facelift kreeg met krachtigere motoren.
De naam “Scénic” gaat al een eeuwigheid mee. Renault gaf hem in 2016 een nieuw design om zijn monovolume te laten opboksen tegen het SUV-geweld. Nu wapent het merk hem met een nieuwe 1.3 turbobenzine, die het samen met partners Nissan en Mitsubishi én met Mercedes heeft ontwikkeld.
De ex-Alfa Romeo Milano heeft enkele mooie troeven die voor zich spreken.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
De Audi Q6 e-tron is nu te bestellen in verschillende uitvoeringen met een vanafprijs van 75.900 euro, maar hij zou binnenkort goedkoper moeten worden...
Er zijn al twee speciale reeksen te bestellen: de Kodiaq Family vanaf 38.990 euro en de Kodiaq Corporate die begint bij 46.980 euro.
De nieuwe Model Y Long Range RWD biedt tot 600 km actieradius voor een vanafprijs van 49.970 euro, waarmee het qua prijs/autonomie de meest interessante Tesla van allemaal is!
Er zijn al Fisker Ocean Extremes uit stock verkrijgbaar vanaf 43.590 euro, maar is die aanbieding het risico waard?