Volvo
Volvo lanceert zijn compacte elektrische SUV, die een verzorgd design combineert met een interessante packaging en enkele slimme snufjes om zijn prijs te drukken. Een bestseller in wording!
Volvo lanceert zijn compacte elektrische SUV, die een verzorgd design combineert met een interessante packaging en enkele slimme snufjes om zijn prijs te drukken. Een bestseller in wording!
Volvo is altijd goed geweest in het maken van grote, elegante breaks. En deze heeft zelfs een Belgisch randje, want hij wordt ook gebouwd in Gent. Maar is hij ook het aanraden waard?
Is de XC90 nog steeds de moeite waard, nu de volledig elektrische EX90 binnenkort op de markt komt? Het antwoord achter het stuur van de T8 plug-inhybride.
Ook de coupéversie van de Volvo XC40 krijgt een groter elektrisch rijbereik dankzij een vernieuwde aandrijflijn. Maar is de mooiere lijn van de C40 de offers waard op vlak van praktisch gemak?
Volvo heeft zijn populairste model, de XC40, voorzien van een meer efficiënte elektrische aandrijflijn met achterwielaandrijving. Laten we zien welke impact dat heeft op het dagelijks gebruik.
Hoewel hij niet meer zo jong is, is de XC60 nog altijd even ‘zen’. Deze Zweedse SUV cultiveert het gevoel van een Scandinavische wellness, en dat met een stevige dosis elektrificatie in het geval van de plug-in hybrides, die onlangs een update kregen.
De Volvo XC40 was in 2021 jaar het tweede meest verkochte model in België en ook de populairste auto in Vlaanderen, Brussel en bij de professionele gebruikers. Met de lancering van een betaalbaardere ‘Single Motor’ 100% elektrische uitvoering zal zijn populariteit in dat laatste segment alleen maar toenemen.
Na de elektrische XC40 is hier zijn ‘coupéafgeleide’. Hij heet C40 en wordt eveneens bij ons gebouwd, in Gent. Een lokaal product met ‘biolabel’ en… met een hart voor dieren.
Volvo duwt zijn ecologische ambities steeds een beetje verder door met de komst van plug-inhybrides en ‘light’ hybrides in zijn gamma. Wij namen het stuur van de onlangs opgefriste S90 in de versie B4 Mild Hybrid, tegenwoordig het toegangskaartje van het gamma.
Alvorens de SUV XC40 de puur elektrische aandrijving introduceert bij Volvo kiest hij eerst nog voor plug-inhybride techniek. Op die manier verlaagt de toegangsprijs tot deze technologie bij de Zweden. Maar blijven de praktische voordelen ervan gevrijwaard?
Zonder het echt van de daken te schreeuwen heeft Volvo al zijn motoren geëlektrificeerd. Naast echte plug-inhybrides pakt de XC60 voortaan uit met een milde hybridisering. Voel je een verschil?
Polestar mikt met zijn elektrische berline 2 en zijn strategie heel duidelijk op de Tesla Model 3. Slaagt het erin om de koning te onttronen?
Qua statement kon het tellen twee jaar geleden, toen Volvo aankondigde niet meer te willen investeren in dieselmotoren. Het eerste dieselloze product staat vandaag in de showroom: de Volvo S60.
De XC40 is de eerste driecilinder in de geschiedenis van Volvo. Kan dit kleine blok de vanafprijs van deze compacte premium-SUV verlagen zonder aan het rijplezier te knagen?
Als je de Zweden mag geloven, is elk nieuw Volvo-model het belangrijkste model in hun gamma. Maar dat standpunt valt zeker te verdedigen voor de nieuwe V60. Die wil nu definitief aansluiting zoeken bij de premiumbreaks. Benieuwd wat het resultaat is met zijn topmotor, de 310 pk sterke T6.
Volvo positioneert zijn nieuwe S60 nadrukkelijk als dé sportsedan van het merk. Wat betekent dat?
De Zweedse constructeur Volvo gaat rustig verder met de vernieuwing van zijn gamma. In de 60-reeks was de primeur voor de XC60-SUV. Volgende in rij is de break, de V60. Die maakt een sprong vooruit ten opzichte van zijn voorganger.
Volvo zet de laatste tijd zijn groene ambities kracht bij. Door een elektrisch sportwagenmerk te beginnen, Polestar; door van elk nieuw model vanaf volgend jaar minstens een lichte hybride te maken, en door de aankomende S60 niet meer met dieselmotor aan te bieden. Wij gingen een trapje hoger kijken, bij de V90, om te zien wat de Zweden daar buiten de dieselversies te bieden hebben.
De havenautoriteiten beginnen onder druk te staan.
Als de Porsche Taycan een facelift krijgt, is het niet meer dan logisch dat de technisch gelijke Audi e-tron GT volgt. Audi laat nu al enkele foto’s zien van de elektrische sportberline, maar krijgt hij ook de 1.108 pk sterke motoren van de Taycan Turbo GT?
Mazda trakteert zichzelf op een nieuw vlaggenschip met plaats voor 7 personen: dit is de SUV CX-80, die boven de CX-60 en CX-5 komt te staan.
Net als de kleinere C3 zal deze nieuwe Citroën C3 Aircross beschikbaar zijn op benzine, als hybride en als volledig elektrische versie!
Er zijn al twee speciale reeksen te bestellen: de Kodiaq Family vanaf 38.990 euro en de Kodiaq Corporate die begint bij 46.980 euro.
De nieuwe Model Y Long Range RWD biedt tot 600 km actieradius voor een vanafprijs van 49.970 euro, waarmee het qua prijs/autonomie de meest interessante Tesla van allemaal is!
Er zijn al Fisker Ocean Extremes uit stock verkrijgbaar vanaf 43.590 euro, maar is die aanbieding het risico waard?
De Audi Q6 e-tron is nu te bestellen in verschillende uitvoeringen met een vanafprijs van 75.900 euro, maar hij zou binnenkort goedkoper moeten worden...