Porsche 911

€ 52.911
Porsche 911 Porsche 1972 - 911 2.4T Targa | 87.350 km | 1972
This car was sold in Italy in September 1972. It remained in Italy till 2005 when it was acquired by a Belgian private.Odometer:
  • Original Italian Porsche service book stamped 11 times from 1972 until 1991 with 56.493 kms,
  • Belgian carpass issued in 2007 with 65.686 kms.
  • The current owner purchased the car in 2008 with 67.226 kms on the clock.
  • He has put 20.000 kms in 15 years driving only sunny weekends
  • Today the odometer shows 87.350 kms.
This car is an original 1972 911 2.4T Targa (F-Model), however, a few years after the purchase, the Italian owner decided to re-styled the car to the later G-Model, considered in those years a more modern car.Anyhow, the conversion was nicely and professionally done, both inside and outside in its Blutorange ( 018 Porsche color code). After all these years the paint is still very good all around the car. Conversion also included new seats and new Fuchs Cookie cutter rims with wider wheels ( 215/60 R15) which are authorized & certified by Belgian authorities ( Service public fédéral Mobilité e Transports)No evidence of rust, repairs or prior accident damage. This car sleeps the whole year in a garage that is heated in winter, the car is driven only on dry daysA full “matching numbers” Porsche with its original engine, body, gearbox and carbs. No major service/repair since 2008:
  • Chain tensioners were upgraded to hydraulic in 2010,
  • Valves clearance adjustment
  • Brake System restored with 65.500 kms (discs,lines,pads..)
  • Mineral oil ( Castrol) and filter changed every 3000 kms or every 2 years.
  • There is a slight oil sweting. It happens when the car is idle for a long period of time, which is normal considering its age and also oil volume (9 lts)
The car is in very good condition overall and drives well. The car has Belgian “Oldtimer” registration with technical control valid till 09/2027.Message for Purist Porsche enthusiasts : You would like to re-style the car “back to its original F-Model”? No problem, all parts are available in the aftermarket. With a relatively low investment project, the value of this car would go up to a six-figure value.BUT, when you see the car…you might prefer to start driving it immediately as I did 15 years ago.Additional information or pictures upon requestthe car is not permanently on display in the showroom. if you are interested, please contact the seller in advance to arrange a meeting nederlands:Zeer goede en goed onderhouden 1972 911 T - Targa te koopDeze auto werd verkocht in Italië in september 1972. Hij bleef in Italië tot 2005 toen hij werd aangekocht door een Belgische particulier.Kilometerstand:
  • Origineel Italiaans Porsche onderhoudsboekje afgestempeld 11 keer van 1972 tot 1991 met 56.493 kms,
  • Belgische carpass afgegeven in 2007 met 65.686 kms.
  • De huidige eigenaar kocht de auto in 2008 met 67.226 kms op de klok.
  • Hij heeft 20.000 kms gereden in 15 jaar tijd, alleen in zonnige weekends.
  • Vandaag staat er 87.350 km op de teller.
Deze auto is een originele 1972 911 2.4T Targa (F-Model), maar een paar jaar na aankoop besloot de Italiaanse eigenaar de auto om te bouwen naar het latere G-Model, dat in die jaren als een modernere auto werd beschouwd.Hoe dan ook, de ombouw werd mooi en professioneel uitgevoerd, zowel van binnen als van buiten in zijn Rood ( 018 Porsche kleurcode). Na al die jaren is de lak rondom de auto nog steeds erg goed. De conversie omvatte nieuwe velgen en bredere wielen ( 215/60 R15) fuchs cookie cutter velgen die gecertificeerd zijn door de Belgische autoriteiten ( Service public fédéral Mobilité e Transports).Geen sporen van roest, reparaties of schade door een ongeval. Deze auto slaapt het hele jaar in de in de winter verwarmde garage en rijdt alleen op droge dagen.Een volledig "matching numbers" Porsche met zijn originele motor, carrosserie, versnellingsbak en carburateurs. Geen groot onderhoud/reparaties sinds 2008:
  • Kettingspanners zijn in 2010 vervangen door hydraulische,
  • Kleppen aangepast in 2010
  • Remsysteem gerestaureerd met 65.500 kms (schijven, leidingen, remblokken...)
  • Minerale olie (Castrol) en filter om de 3000 km of om de 2 jaar vervangen.
- Zoals vermeld op het technische controle rapport, is er lichte aanwezigheid van zweten van de motor . Dit is wanneer de auto lange tijd stationair draait, wat normaal is gezien de leeftijd en ook de oliecapaciteit (ongeveer 9 lts).De auto is in zeer goede staat en rijdt goed. De auto heeft Belgische "Oldtimer" registratie met technische controle geldig tot 09/2027.Bericht voor puristische Porsche liefhebbers : U zou de auto graag willen re-stylen "terug naar zijn originele F-Model"? Geen probleem, alle onderdelen zijn beschikbaar op de aftermarket. Met een relatief laag investeringsproject zou de waarde van deze auto stijgen tot een zes-cijferige waarde.MAAR, vergeet niet dat de auto al klaar is om van te genieten zoals hij is!!!de wagen staat niet pernament in de showroom. als u geintresseerd bent,neem dan vooraf contact op met de verkoper om een afspraak te maken .

Specificaties

  • Merk Porsche
  • Model 911
  • Versnellingsbak Manueel
  • Brandstof Benzine
  • Kilometerstand 87.350 km
  • Vermogen 131 pk (96 kW)
  • Euronorm --
  • Deuren 2
  • Kleur Rood
  • Bekleding Gedeeltelijk leder
  • BTW Niet inbegrepen
  • Geregistreerd op 09/1972
  • Publicatiedatum 25 mei 2023
label Car-Pass
De verkoper is verplicht je een Car-Pass te geven Meer lezen

Uitrusting

  • Mistlampen vooraan
  • Gedeelde achterbank
  • Reservewiel volledige grootte
  • Lederen stuurwiel
  • Open dak
  • Sportzetels
  • Zomerbanden
  • Dagrijlichten
  • DAB
This car was sold in Italy in September 1972. It remained in Italy till 2005 when it was acquired by a Belgian private.Odometer:
  • Original Italian Porsche service book stamped 11 times from 1972 until 1991 with 56.493 kms,
  • Belgian carpass issued in 2007 with 65.686 kms.
  • The current owner purchased the car in 2008 with 67.226 kms on the clock.
  • He has put 20.000 kms in 15 years driving only sunny weekends
  • Today the odometer shows 87.350 kms.
This car is an original 1972 911 2.4T Targa (F-Model), however, a few years after the purchase, the Italian owner decided to re-styled the car to the later G-Model, considered in those years a more modern car.Anyhow, the conversion was nicely and professionally done, both inside and outside in its Blutorange ( 018 Porsche color code). After all these years the paint is still very good all around the car. Conversion also included new seats and new Fuchs Cookie cutter rims with wider wheels ( 215/60 R15) which are authorized & certified by Belgian authorities ( Service public fédéral Mobilité e Transports)No evidence of rust, repairs or prior accident damage. This car sleeps the whole year in a garage that is heated in winter, the car is driven only on dry daysA full “matching numbers” Porsche with its original engine, body, gearbox and carbs. No major service/repair since 2008:
  • Chain tensioners were upgraded to hydraulic in 2010,
  • Valves clearance adjustment
  • Brake System restored with 65.500 kms (discs,lines,pads..)
  • Mineral oil ( Castrol) and filter changed every 3000 kms or every 2 years.
  • There is a slight oil sweting. It happens when the car is idle for a long period of time, which is normal considering its age and also oil volume (9 lts)
The car is in very good condition overall and drives well. The car has Belgian “Oldtimer” registration with technical control valid till 09/2027.Message for Purist Porsche enthusiasts : You would like to re-style the car “back to its original F-Model”? No problem, all parts are available in the aftermarket. With a relatively low investment project, the value of this car would go up to a six-figure value.BUT, when you see the car…you might prefer to start driving it immediately as I did 15 years ago.Additional information or pictures upon requestthe car is not permanently on display in the showroom. if you are interested, please contact the seller in advance to arrange a meeting nederlands:Zeer goede en goed onderhouden 1972 911 T - Targa te koopDeze auto werd verkocht in Italië in september 1972. Hij bleef in Italië tot 2005 toen hij werd aangekocht door een Belgische particulier.Kilometerstand:
  • Origineel Italiaans Porsche onderhoudsboekje afgestempeld 11 keer van 1972 tot 1991 met 56.493 kms,
  • Belgische carpass afgegeven in 2007 met 65.686 kms.
  • De huidige eigenaar kocht de auto in 2008 met 67.226 kms op de klok.
  • Hij heeft 20.000 kms gereden in 15 jaar tijd, alleen in zonnige weekends.
  • Vandaag staat er 87.350 km op de teller.
Deze auto is een originele 1972 911 2.4T Targa (F-Model), maar een paar jaar na aankoop besloot de Italiaanse eigenaar de auto om te bouwen naar het latere G-Model, dat in die jaren als een modernere auto werd beschouwd.Hoe dan ook, de ombouw werd mooi en professioneel uitgevoerd, zowel van binnen als van buiten in zijn Rood ( 018 Porsche kleurcode). Na al die jaren is de lak rondom de auto nog steeds erg goed. De conversie omvatte nieuwe velgen en bredere wielen ( 215/60 R15) fuchs cookie cutter velgen die gecertificeerd zijn door de Belgische autoriteiten ( Service public fédéral Mobilité e Transports).Geen sporen van roest, reparaties of schade door een ongeval. Deze auto slaapt het hele jaar in de in de winter verwarmde garage en rijdt alleen op droge dagen.Een volledig "matching numbers" Porsche met zijn originele motor, carrosserie, versnellingsbak en carburateurs. Geen groot onderhoud/reparaties sinds 2008:
  • Kettingspanners zijn in 2010 vervangen door hydraulische,
  • Kleppen aangepast in 2010
  • Remsysteem gerestaureerd met 65.500 kms (schijven, leidingen, remblokken...)
  • Minerale olie (Castrol) en filter om de 3000 km of om de 2 jaar vervangen.
- Zoals vermeld op het technische controle rapport, is er lichte aanwezigheid van zweten van de motor . Dit is wanneer de auto lange tijd stationair draait, wat normaal is gezien de leeftijd en ook de oliecapaciteit (ongeveer 9 lts).De auto is in zeer goede staat en rijdt goed. De auto heeft Belgische "Oldtimer" registratie met technische controle geldig tot 09/2027.Bericht voor puristische Porsche liefhebbers : U zou de auto graag willen re-stylen "terug naar zijn originele F-Model"? Geen probleem, alle onderdelen zijn beschikbaar op de aftermarket. Met een relatief laag investeringsproject zou de waarde van deze auto stijgen tot een zes-cijferige waarde.MAAR, vergeet niet dat de auto al klaar is om van te genieten zoals hij is!!!de wagen staat niet pernament in de showroom. als u geintresseerd bent,neem dan vooraf contact op met de verkoper om een afspraak te maken .

Verkoper

  • Garage Gits
  • Brusselsesteenweg
    1730 Asse

Contacteer de verkoper

Je vraag voor de verkoper
Gebruik van je gegevens

Je gegevens worden enkel gebruikt om contact op te nemen met de professionele verkoper. In ons privacybeleid lees je meer onze het gebruik van je gegevens op onze website.

Hallo Garage Gits,<br>ik ben geïnteresseerd in de Porsche 911 van € 52.911.<br>Is deze auto nog te koop?<br><br>Met vriendelijke groeten,<br> Hallo Garage Gits,<br>ik ben geïnteresseerd in de Porsche 911 van € 52.911.<br>Wanneer kan ik hier een testrit mee maken?<br><br>Met vriendelijke groeten,<br> Hallo Garage Gits,<br>ik ben geïnteresseerd in de Porsche 911 van € 52.911 en zou graag een afspraak maken.<br><br>Met vriendelijke groeten,<br> Hallo Garage Gits,<br>ik ben geïnteresseerd in de Porsche 911 van € 52.911 en ik ontvang graag een offerte op maat.<br><br>Met vriendelijke groeten,<br> Met vriendelijke groeten

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
5 km

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 56.000
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 21.990
2021
33.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km