Na de komst van de tweede generatie in 2018 krijgt de Leaf nu een beperkte update. ‘Beperkt’ is het juiste woord. Nissan heeft de term facelift immers letterlijk genomen en enkel de voorkant laten evolueren! En de aanpassingen zijn miniem… Naast een aantal nieuwe velgen en koetswerkkleuren is de grille nu helemaal zwart en toont hij het nieuwe logo van het merk.
Is dat alles?
En daar stopt de lijst met aanpassingen. Onder de motorkap verandert er niets! De Leaf bestaat nog steeds in twee varianten. De klassieke Leaf beschikt over 150 pk en een batterij van 40 kWh, terwijl die cijfers bij de e+ uitvoering stijgen naar 217 pk en een batterijcapaciteit van 62 kWh. Hun respectievelijke rijbereik bedraagt 270 km en 385 km, gemeten volgens de WLTP-norm.
CHAdeMO, geen CCS
Op technologisch vlak beschikt de Leaf nog altijd over de e-Pedal en de ProPILOT, heel handig in de file. Minder praktisch is dat er nog altijd een CHAdeMO laadpoort te vinden is vooraan, en geen CCS-model dat veel couranter is in Europa. Bij het snelladen duurt het nog altijd meer dan een uur om de batterij op te laden van 20% naar 80%… Deze facelift zal bestelbaar zijn vanaf 1 maart voor een prijs die start bij € 34.070.