Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Na de nieuwe A8 presenteert Audi nu ook de gloednieuwe A7 Sportback. De vierdeurscoupé trekt volop de kaart van de technologie.
Stilistisch behoudt hij de afmetingen en algemene lijnen van zijn voorganger, maar kenners zien meteen de agressievere stijl met scherpere lijnen, laserkoplampen, hertekend radiatorrooster en de brede lichtstrook achteraan. We noteren ook een achtervleugel die vanaf 120 km/u automatisch naar omhoog komt. Met andere woorden: je zou hem in België nooit mogen zien…
Indrukwekkend zijn de afmetingen, met een lengte van bijna 5 meter (4,97 meter), een breedte van 1,91 meter en een hoogte van 1,42 meter. Audi kan dan ook een ruimer interieur voorleggen. De koffer belooft 535 tot 1.390 liter aan laadruimte afhankelijk van de positie van de achterbank.
In het interieur gaat het technologiefestival helemaal van start. Naast het voortaan bijna traditionele digitale instrumentenpaneel en multimediascherm biedt Audi een derde digitaal scherm (en tweede touchscreen) voor de bediening van de comfortfuncties. Bedienen gebeurt via “MMI Touch Response”, dat “haptische en akoestische reacties” belooft zoals bij een smartphone.
Net als de nieuwe A8 maakt de A7 Sportback gebruik van mild hybrids bij zijn motoren dankzij een tweede elektrisch circuit van 48 volt. Hij wordt gelanceerd met de 3.0 V6 TFSI die nu 55 TFSI heet en 340 pk en 500 Nm produceert. Andere motoren volgen om het gamma naar boven en onder uit te breiden. Qua ophanging laat Audi je de keuze tussen een passieve demping, adaptieve dempers of luchtvering.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...