Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De Volkswagen Transporter T7 is nog steeds bedekt met camouflage, maar onthult toch al zijn nieuwe afmetingen, zowel aan de buitenkant als vanbinnen.
Na eerder al een tipje van de sluier op te lichten, krijgen we nu nog iets meer te zien van generatie T7 van de legendarische Volkswagen Transporter. Het busje heeft nog steeds een dikke laag camouflage aan, maar we krijgen nu al zijn afmetingen te weten, zowel langs de buiten- als langs de binnenkant. Net als zijn voorganger zal je de Duitse bestelwagen in twee lengtematen kunnen bestellen: 5,05 m of 5,45 m. Dat is 14,6 cm langer dan vroeger, met een wielbasis van respectievelijk 3,1 of 3,5 m.
Volkswagen brengt ook twee hoogtematen uit van de Transporter T7. De eerste versie (H1) biedt tot 5,8 m³ aan laadruimte, terwijl de H2 tot 9 m³ aan spullen kan meenemen achterin, wat 10% meer is dan in de Transporter T6.1. En dat is nog niet alles, want de laadruimte kan optioneel ook worden uitgerust met een 230 V-stopcontact (400 W) om allerlei elektrische apparaten aan te drijven. Qua gewicht heeft de Transporter T7 een nuttig laadvermogen tot 1,33 ton, met een trekvermogen tot 2,8 ton. Naast zijn verschillende lengtes en hoogtes in de gesloten bestelwagenversie, zal je de Transporter ook als chassis-platform, dubbele cabine en Caravelle-personenversie kunnen bestellen.
De Duitse constructeur maakt daarnaast van de gelegenheid gebruik om ons meer te vertellen over het dashboard van zijn nieuwe bestelwagen, maar helaas zonder er een beeld van te tonen... Volkswagen kondigt namelijk aan dat zijn Transporter T7 standaard wordt uitgerust met een digitaal instrumentenpaneel van 12 inch en een centraal aanraakscherm van 13 inch. Er is plaats aan boord voor twee, drie, vier, vijf of zelfs zes sitplaatsen, met in het geval van de Caravelle zelfs nog een derde zitrij. De Volkswagen Transporter T7 staat op dezelfde technische basis als de nieuwe Ford Transit Custom, en zou dan ook dezelfde motorisaties moeten krijgen als die laatste. Je zal dus kunnen kiezen uit dieselmotoren, plug-inhybrides en zelfs een volledig elektrische versie!
We hadden de Transporter T7 al deze lente moeten kunnen ontdekken, maar het lijkt erop dat we nog iets langer zullen moeten wachten. Volkswagen zegt het busje zonder camouflage te zullen onthullen in september, met een marktlancering die pas in 2025 zou beginnen. De Belgische prijzen van de Transporter T7 zijn nog niet bekend, maar Volkswagen zegt wel al dat het model in Duitsland begint vanaf 36.780 euro excl. btw als enkele cabine en vanaf 39.130 euro excl. btw als dubbele cabine.
Ben jij op zoek naar een Volkswagen? Kies uit meer dan 40.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Volkswagen-zoekertjes nu hier:
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!