MINI
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Met de nieuwe Ka+ als instapmodel kan Ford de Fiesta gerust hoger positioneren. Begrijpelijk, temeer omdat Volkswagen hetzelfde wil doen met zijn volgende Polo, de absolute rivaal van de Fiesta.
Je kunt een Fiesta kiezen naar eigen smaak en karakter. Dat is althans het idee: Ford biedt verschillende versies aan, gaande van de sportieve “ST Line” tot de exclusieve “Vignale” met specifieke dienst na verkoop, via de avontuurlijke “Active Crossover” en luxueuze “Titanium”. Qua stijl evolueert hij eerder geleidelijk. De Fiesta lijkt met zijn grotere koplampen wel volwassener te zijn geworden. Zijn afmetingen namen in elk geval toe, met een lengte van meer dan 4 meter (4,04 m).
De Fiesta krijgt heel wat camera’s, radars en sensoren. In totaal voorziet Ford 15 verschillende rijhulpsystemen. Zo is er een aanrijdingswaarschuwing met noodremhulp en voetgangerherkenning, de semi-automatische Active Park Assist-parkeerhulp, verkeersbordherkenning, intelligente koplampverlichting, waarschuwing voor kruisend verkeer (Cross Traffic Alert), adaptieve snelheidsregelaar, snelheidsbegrenzer, dodehoekwaarschuwing, vermoeidheidswaarschuwing en rijstrookassistentie.
Ford biedt twee multimediasystemen aan, met een scherm van 6,5 of 8 duim. SYNC 3 beheert alle infotainmentsystemen, van navigatie over audio tot handenvrij telefoneren en smartphone-apps. Zie je het groots, dan is er ook een Bang&Olufsen-installatie met 10 speakers en een vermogen van 675 Watt!
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...