BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Afgelopen weekend vond de derde editie van het prestigieuze oldtimersalon InterClassics in Brussel plaats. Het salon maakte alvast één ding duidelijk: oldtimers zijn bijzonder populair in ons land.
Er zakten niet minder dan 23.155 oldtimerliefhebbers af naar Brussels Expo voor een salon dat de grootste namen uit de oldtimerwereld verzamelt. De auto’s met een waarde van meer dan € 500.000 waren niet te tellen. Heel wat exposanten stelden ook unieke en miskende modellen tentoon.
InterClassics legde de lat dit jaar heel hoog door de “big five” uit te nodigen, de vijf meest prestigieuze musea in Europa. Die hadden uitzonderlijke modellen bij, zoals de Talbot Lago uit 1937 met koetswerk van Figoni et Falaschi, de unieke Bugatti Type 46 Superprofile uit 1933, de luxueuze Belgische Minerva uit 1921 en de opmerkelijke Panhard Dynavia, een prototype uit 1948 dat 130 km/u haalde en slechts 3,5 l/100 km verbruikte.
InterClassics is meer dan een beurs voor prestigieuze exposanten: naast de uitzonderlijke stukken uit de vijf musea was er ook een tentoonstelling over “Cycle Cars”, de vooroorlogse spartaanse en goedkope machines. Er was ook een volledig paleis voor de leden van de BFOV, de Belgische Federatie voor Oude Voertuigen.
Erik Panis, directeur van InterClassics, is tevreden met het resultaat: “We zijn trots op de resultaten die we in amper drie jaar geboekt hebben. We kijken al uit naar het volgende salon, op 16, 17 en 18 november 2018 in het mooiste paleis van Brussels Expo, Paleis 5. We zullen ook aanwezig zijn in paleizen 6, 7 en 9.”
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.