Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Na de mislukte overname van Saab concentreert Koenigssegg zich op de productie van zijn eigen wagens en lanceert het een nieuw model. Wie verwacht had dat de Zweden na de extravagante CCX en CCXR een braver of kleiner model zouden ontwerpen, heeft het goed mis. De nieuwe Agera is net zo opvallend en krachtig.
In het Zweeds betekent het werkwoord ‘agera’ handelen. Koenigsegg rust dus niet op zijn lauweren en provoceert de klant met een opvallende, agressieve verschijning. De Agera is niet radicaal anders dan de huidige CCX en de CCXR, maar eerder een moderne evolutie van die twee. Hij vervangt ze trouwens niet, de drie modellen worden naast elkaar geproduceerd in Zweden. Hoewel de afmetingen bijna identiek zijn, oogt de Agera moderner door zijn nieuwe voor- en achterzijde. De Agera wordt voorgesteld in Genève en is beschikbaar vanaf eind 2010.
Niets dan exclusiviteit onder de motorkap, zoals gebruikelijk bij Koenigsegg. De 4,7-liter V8 met drukvulling produceert eerder te veel dan te weinig vermogen. Hij is goed voor 910 pk en een onwaarschijnlijk koppel van 1.100 Nm. Tussen 2.680 en 6.100 toeren staat altijd 1.000 Nm paraat. Over kracht kun je dus niet klagen. De prestaties zijn zoals altijd adembenemend: 0 naar 100 km/u in 3,1 seconden en een topsnelheid van 390 km/u.
Over het interieur werd nog eens goed nagedacht. Je vindt er kuipzetels bekleed met doorstikt leder. Het instrumentenbord valt op door zijn futuristische verlichting en uiterst complete instrumentarium. Op een scherm lees je allerhande gegevens af, van G-krachten, een kompas of een chronometer tot informatie over het audiosysteem
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...