BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Het Porsche Museum bevindt zich in Stuttgart, de thuishaven van het merk. Het museum vat niet alleen de geschiedenis van de sportwagenconstructeur samen, maar is een kunstwerk op zich en een levendige hommage aan een creatief genie.
Het gebouw op zich is indrukwekkend. Een rechthoek uit staal, glas en beton dat op poten lijkt te staan, net als een landende vliegende schotel. Het designmonument heeft indrukwekkende afmetingen: 140 meter lang, 70 meter breed en 23 meter hoog. De totale oppervlakte bedraagt 25.800 vierkante meter. Hoog tijd voor een kijkje binnenin.
Het museum dompelt je meteen onder in een klinische sfeer, met alleen zwart en wit als kleuren. Nadat je de receptie passeert, stap je meteen in de linkerlift: een Porsche start je immers ook met je linkerhand.
De tentoonstelling biedt plaats aan 80 auto’s, uit een verzameling van 500 roterende modellen. Porsche toont meer dan alleen de meest iconische modellen: ook studiemodellen of ontwerpen van Ferdinand Porsche zelf. Je ziet onder meer de eerste racewagen die hij ontwikkelde (de Austro-Daimler Sascha uit 1922), een mooie preproductie-356, de onvermijdelijke 911, een Harley-Davidson van Porsche Design, racemodellen (904 GTS, 908, 917,…), een vreemd ontwerp voor een gezinswagen voor de Chinese markt en uiteraard alle supercars uit de moderne tijd, van de 959 tot de 918 Spyder.
Porsche wil zoveel mogelijk mensen het merk laten beleven. Het merk vergeet daarom ook mensen niet die de magie van de naam niet goed kunnen zien. Blinden krijgen witte handschoenen en kunnen samen met het personeel de vormen van de auto’s voelen zodat ze een beeld krijgen van hoe de modellen er uitzien. Een initiatief dat op meer plaatsen welkom zou zijn.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...