Mercedes-Benz
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Een icoon als de 911 vervangen is geen eenvoudige opgave. Toch zal Porsche hem binnenkort vervangen. We betrapten de volgende generatie tijdens tests in het Amerikaanse Arizona.
In 2015 onderging de 911 ingrijpende wijzigingen, met onder meer turbomotoren. Maar dat was uiteindelijk niet meer dan een grote facelift van de 991-generatie, die in 2011 werd voorgesteld. Een nieuwe generatie 911 zit er dus aan te komen, en dat zal de achtste zijn.
Het volgende model zal geproduceerd worden op een volledig nieuw modulair platform een meer motoren aanbieden. Voor het eerst zal deze legende dus ook een hybride krijgen. Porsche zet dus een groen offensief in, met ook nog zijn hybride Panamera en Cayenne, en met zijn toekomstig elektrisch model, de Mission E.
Porsche-CEO Oliver Blume verklaarde onlangs dat de 911 “een goede hybridekandidaat” was. Hybridisering komt niet alleen de prestaties ten goede, maar ook het verbruik. “Omdat elektrificatie gewicht toevoegt, zullen sportwagens langer klassiek achterwielaangedreven blijven dan andere modellen. Maar zelfs de 911 zou deze behandeling normaal moeten ondergaan”, aldus Blume.
Nog steeds atmosferisch
Toch wil dat niet zeggen dat er aan een legende een einde komt, zegt Blume: “Porsche moet nog steeds sportwagens bouwen voor puristen. De 911 krijgt dus twee strategieën: een moderne en een klassieke.” Je hoeft dus niet vreemd op te kijken als je naast een hybride 911 ook een exemplaar met atmosferische motor en manuele versnellingsbak ziet, zoals de 911 R.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...