Suzuki op Intermot: de GSX-R 1000, de verbeterde V-Strom en de GSX-S 750 als vervanging van de GSR!

Suzuki’s betrokkenheid bij de MotoGP blijft bijzonder vruchtbaar en het is dan ook niet verwonderlijk dat het merk blijft inzetten op de niche van de superbike! De terugkeer van de Gex is een feit en blijkt bijzonder krachtig met 202 pk voor 202 kilo.
  • Wouters Bruno
  • 08 oktober 2016
Het iets compactere blok krijgt nieuwe afmetingen en ziet er een tikje minder vierkant uit. Dankzij verschillende technische snufjes, zoals de variabele kleptiming, verbeteren de prestaties van deze motor. Verder zijn ook deze elektronische technologieën aanwezig: inertial measurement unit (IMU), verschillende rijmodi, ABS en configureerbare tractiecontrole, shifter, launch control en multifunctioneel dashboard. Het chassis gaat er ook op vooruit: de motor is verplaatst en de spil van de monoshock verschoven, waardoor het gewicht met 10% afneemt.

De V-Strom 650 lijkt voortaan op de V-Strom 1000, en dat zorgt voor een goede samenhang van het gamma. Het blok, overgenomen van de SV 650, ondergaat een discrete evolutie en is nu goed voor 71 pk. De tractiecontrole is volgens twee modi instelbaar en kan ook uitgezet worden. Het dashboard kent een nieuwe samenstelling. De DL is verkrijgbaar in twee versies: eentje voor de weg en een (de XT) voor meer avontuurlijke trips, een formule overgenomen door de DL 1000.

De V-Strom 1000 is dankzij enkele technische veranderingen volledig aangepast aan de Euro4-norm en het remsysteem kreeg een update, met onder meer een IMU.

Geïnspireerd door de GSX-S 1000 verandert de GSR 750 van naam en van look en laat het zijn viercilinder passen binnen de normering van Euro4. Het blok gaat er spectaculair op vooruit en het resultaat is een toename van 8 pk. Het dashboard neemt deze motor over van de 1000.

Meer lezen over:

Over de auteur: Wouters Bruno Bruno Wouters schrijft sinds 2005 voor Vroom. Als iets wielen en een motor heeft, is Bruno een gelukkig man.
Technologische evoluties boeien hem zeker, maar sensaties zoekt hij het liefst op plattelandswegen met een Morgan of met de motor.
Foto's ©: Bruno Wouters, Manufacturer. Source ©: Suzuki.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

BMW: facelift voor de i4 en 4 Reeks Gran Coupé

Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

Volkswagen ID. Code: van China, voor China

De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

Mercedes G 580 EQ: de elektrische G-Klasse is eindelijk klaar!

De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Mini Aceman: compacte elektrische crossover

Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km