Bugatti, van autobouwer naar “groot luxemerk”

De wereld en de autosector veranderen, en Bugatti doet dat ook. Met dit nieuwe logo wil de iconische autobouwer een hyperluxueus merk op zich worden.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 26 juli 2022
  • Sector
  • 2.569 weergaven

Moeten we deze verandering van strategie opvatten als een somber toekomstperspectief voor de uitzonderlijke bolides van het merk? Bugatti wil in elk geval zijn aanbod verruimen buiten de autosector.

Bugatti grijpt de gelegenheid aan om 'een nieuw logo' voor te stellen, ook al bestaat het nog steeds uit de initialen EB van de stichter, Ettore Bugatti, op een helderblauwe achtergrond die herinnert aan de Franse oorsprong van het merk.


Volgens Bugatti staat deze nieuwe identiteit voor een stap naar zijn evolutie als een Frans merk dat de hyper-luxe markt opnieuw definieert. Het merk uit Molsheim wil er ook aan herinneren dat het "alleen kunstvoorwerpen vervaardigt" en dat het "er altijd voor zorgt dat zijn klanten een absoluut unieke ervaring beleven, in overeenstemming met Ettore Bugatti's motto". Met andere woorden: als met iets anders te vergelijken is, is het geen Bugatti meer!

De eerste "met niets te vergelijken creatie" met het nieuwe logo zal zeker binnenkort onthuld worden...


Op zoek naar een nieuwe wagen?

Ben jij op zoek naar een Bugatti? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Bugatti-zoekertjes nu hier:

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
De nieuwe Porsche Cayenne: dit weten we al

De nieuwe Porsche Cayenne: dit weten we al

De derde generatie van de Cayenne krijgt in de lente een update. Dit is wat we er nu al over weten.

Top 10 van de populairste elektrische auto’s in Europa

Top 10 van de populairste elektrische auto’s in Europa

Twee modellen van hetzelfde Amerikaanse merk domineren afgetekend het klassement van de verkoop van elektrische auto’s op het Oude Continent.

BMW X5 en X6, verlichte neus en meer rijbereik

BMW X5 en X6, verlichte neus en meer rijbereik

De elektrificatie wordt naar een hoger niveau getild, met plug-in hybrides die een elektrisch rijbereik bieden van meer dan 100 km.

Geflopt model: de Reliant Scimitar SS1, een vergeten zonderling

Geflopt model: de Reliant Scimitar SS1, een vergeten zonderling

In de moderne autogeschiedenis bekleedt Reliant een heel bijzonder plaatsje. Nadat het merk naam had gemaakt met auto's op drie wielen, en later met mooie shooting brakes in kunststof, beslist het om te investeren in roadsters. We schrijven begin jaren '80 en – op papier althans – lijkt dat een geweldig idee!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 40.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 34.950
2021
4 km

Benzine, Automaat

€ 25.961
2021
10 km

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's

Benzine, Manueel

€ 28.990
2021
32.000 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Manueel

€ 6.999
2014
214.750 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km