all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

1/7

Bugatti, van autobouwer naar “groot luxemerk”

De wereld en de autosector veranderen, en Bugatti doet dat ook. Met dit nieuwe logo wil de iconische autobouwer een hyperluxueus merk op zich worden.

Geschreven door Jean-Francois Christiaens

26 Juli 2022

Advertentie

Moeten we deze verandering van strategie opvatten als een somber toekomstperspectief voor de uitzonderlijke bolides van het merk? Bugatti wil in elk geval zijn aanbod verruimen buiten de autosector.

Bugatti grijpt de gelegenheid aan om 'een nieuw logo' voor te stellen, ook al bestaat het nog steeds uit de initialen EB van de stichter, Ettore Bugatti, op een helderblauwe achtergrond die herinnert aan de Franse oorsprong van het merk.


Volgens Bugatti staat deze nieuwe identiteit voor een stap naar zijn evolutie als een Frans merk dat de hyper-luxe markt opnieuw definieert. Het merk uit Molsheim wil er ook aan herinneren dat het "alleen kunstvoorwerpen vervaardigt" en dat het "er altijd voor zorgt dat zijn klanten een absoluut unieke ervaring beleven, in overeenstemming met Ettore Bugatti's motto". Met andere woorden: als met iets anders te vergelijken is, is het geen Bugatti meer!

De eerste "met niets te vergelijken creatie" met het nieuwe logo zal zeker binnenkort onthuld worden...


Jean-Francois
							Christiaens

Jean-Francois Christiaens

Advertentie