7.5 Test: Audi A5 Avant, heel veel nieuws
De nieuwe Audi A5 Avant is grondig veranderd ten opzichte van de vorige Audi A4 Avant. Niet alleen door de nieuwe naam, maar ook qua design, uitrusting en een motorgamma dat nu ook plug-inhybride opties biedt. We overlopen alles in detail.
Audi A6 e-tron bijna 12.000 euro goedkoper geworden
Zoals verwacht heeft Audi zijn grote elektrische berline goedkoper gemaakt dankzij een nieuwe basisversie met een kleinere batterij. Al haalt de A6 e-tron daarmee nog steeds een autonomie tot 626 km.
7.4 Test: Audi A5 berline, zeg niet meer A4
De nieuwe Audi A5 is de opvolger van de A4 en volgt daarmee de nieuwe nomenclatuur van Audi, waarbij de even cijfers voorbehouden blijven voor de elektrische modellen. De Audi A5 2024 heeft echter nog steeds een breed gamma aan verbrandingsmotoren onder de kap.
Audi A2: binnenkort een elektrische comeback?
Deze Audi A2 werd getransformeerd tot een A2 e-tron door een team stagiairs bij Audi, dat zich duidelijk heeft uitgesloofd. En het resultaat mag er best zijn!
Audi Q6 e-tron: verbruik en autonomie in de praktijk
Er zit vaak een kloof tussen de theorie en de praktijk... Daarom test Vroom de officiële verbruiks- en autonomiecijfers van de constructeurs aan de hand van realistische routes op onze Belgische wegen. Vandaag kruipen we achter het stuur van de middelgrote elektrische SUV van Audi: de Q6 e-tron, in de middelste versie 55 quattro.
Zoveel kost de nieuwe Audi Q5 (2024)
De prijzen voor de Audi Q5 beginnen in België vanaf 49.850 euro, terwijl de krachtige SQ5 met zijn 270 kW (367 pk) minstens 83.970 euro kost.
De Audi A3 Sportback TFSI e (2024) in 7 cijfers
Audi biedt opnieuw plug-in hybride aandrijflijnen aan onder de motorkap van zijn recent herziene A3. We vertellen je er alles over aan de hand van 7 cijfers, waaronder het indrukwekkende elektrische rijbereik dat oploopt tot… 143 km!
Audi Q6 Sportback e-tron: dynamischer en meer rijbereik
Naast de Audi Q6 e-tron met een klassiek SUV-koetswerk is er nu ook een Sportback-uitvoering met een meer aerodynamische aflopende daklijn.
7.4 Test: Audi e-tron GT, Grand Tourisme in de brede zin
De facelift van de Audi e-tron GT heeft vooral op technisch vlak een impact gehad. Is dat genoeg om het model weer aantrekkelijk te maken? Het antwoord van achter het stuur van de RS-versie.