Renault
Welke uitvoering, motorisatie en opties moet je kiezen op de Renault Austral in 2024? Het maakt uiteindelijk weinig uit, we leggen uit waarom.
Net zoals Google dat doet met Android Automotive heeft de Nederlandse GPS-gigant zijn eigen centrale systeem ontwikkeld dat geïntegreerd kan worden in eender welk voertuig.
Nog niet zo lang geleden ontwikkelden automerken elk hun eigen multimediasysteem. Sommigen waren performant, anderen... minder, maar ze waren stuk voor stuk verschillend. En toen kwam Google om alles te veranderen. Het principe is eenvoudig: een identieke basis die door de autobouwer gepersonaliseerd kan worden. Een strategie die het Amerikaanse bedrijf succesvol toepaste in de de wereld van de smartphones. Nu start TomTom met een gelijkaardig systeem.
De Nederlandse GPS-specialist wil automerken een systeem bieden dat het geheel van de functionaliteiten van de auto groepeert, met IndiGo dat alles regelt. Nu ja, na de chauffeur natuurlijk. Maar paradoxaal genoeg is het volledige systeem gebaseerd op Google Automotive, zijn directe concurrent. Een project dat niet echt veel zin heeft dus? Niet echt...
TomTom heeft één groot voordel. Het ontfermt zich al over het 'navigatie' gedeelte van heel wat autobouwers, dus waarom niet verder gaan? "We hebben doorheen de jaren geleerd dat softwareontwikkeling traag en duur kan zijn voor autobouwers. TomTom IndiGo is het perfecte antwoord op de noden van onze klanten." En jij, welk systeem verkies jij, dat je automerk, van Google of dat van TomTom?
Vond je dit artikel interessant en wil je steeds het laatste autoadvies, autoweetjes en tips meteen in je mailbox? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Welke uitvoering, motorisatie en opties moet je kiezen op de Renault Austral in 2024? Het maakt uiteindelijk weinig uit, we leggen uit waarom.
Verrassing! Met een vanafprijs van 210.350 euro is de volledig elektrische Folgore de minst dure Maserati GranCabrio!
Dit rode exemplaar van de originele NSX uit 1991 werd gebruikt door de legendarische F1-coureur als persoonlijke wagen.
De Audi Q7 en Q8 plug-inhybrides zijn er nog steeds als 55 en 60 TFSI e quattro en hebben een respectievelijke vanafprijs van 79.230 euro en 87.350 euro.