IndiGo, het automotive OS volgens TomTom

Net zoals Google dat doet met Android Automotive heeft de Nederlandse GPS-gigant zijn eigen centrale systeem ontwikkeld dat geïntegreerd kan worden in eender welk voertuig.

  • Vanhouche  Sébastien Vanhouche Sébastien
  • 01 december 2021
  • Comfort

Nog niet zo lang geleden ontwikkelden automerken elk hun eigen multimediasysteem. Sommigen waren performant, anderen... minder, maar ze waren stuk voor stuk verschillend. En toen kwam Google om alles te veranderen. Het principe is eenvoudig: een identieke basis die door de autobouwer gepersonaliseerd kan worden. Een strategie die het Amerikaanse bedrijf succesvol toepaste in de de wereld van de smartphones. Nu start TomTom met een gelijkaardig systeem. 

Een systeem voor alles

De Nederlandse GPS-specialist wil automerken een systeem bieden dat het geheel van de functionaliteiten van de auto groepeert, met IndiGo dat alles regelt. Nu ja, na de chauffeur natuurlijk. Maar paradoxaal genoeg is het volledige systeem gebaseerd op Google Automotive, zijn directe concurrent. Een project dat niet echt veel zin heeft dus? Niet echt... 

Bestaande partnerships 

TomTom heeft één groot voordel. Het ontfermt zich al over het 'navigatie' gedeelte van heel wat autobouwers, dus waarom niet verder gaan? "We hebben doorheen de jaren geleerd dat softwareontwikkeling traag en duur kan zijn voor autobouwers. TomTom IndiGo is het perfecte antwoord op de noden van onze klanten." En jij, welk systeem verkies jij, dat je automerk, van Google of dat van TomTom?


Wil je steeds het laatste autoadvies ontvangen?

Vond je dit artikel interessant en wil je steeds het laatste autoadvies, autoweetjes en tips meteen in je mailbox? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:


Meer lezen over:

Vanhouche  Sébastien
Over de auteur: Vanhouche Sébastien Sébastien is altijd al gebeten geweest door de autowereld in de breedste betekenis van het woord. Hij is echt in alles geïnteresseerd, van kleine oldtimers met verbrandingsmotor tot moderne elektrische mastodonten. Hij heeft echter wel een zwak voor snelle maar discrete auto’s. Er gaat niets boven een break die barst van het vermogen voor discreet rijplezier.

Aanbevolen advies voor jou

Meer adviezen
Welke Renault Austral moet je kiezen? (2024)

Welke Renault Austral moet je kiezen? (2024)

Welke uitvoering, motorisatie en opties moet je kiezen op de Renault Austral in 2024? Het maakt uiteindelijk weinig uit, we leggen uit waarom.

Zoveel kost de Maserati GranCabrio

Zoveel kost de Maserati GranCabrio

Verrassing! Met een vanafprijs van 210.350 euro is de volledig elektrische Folgore de minst dure Maserati GranCabrio!

De Honda NSX van Ayrton Senna staat te koop

De Honda NSX van Ayrton Senna staat te koop

Dit rode exemplaar van de originele NSX uit 1991 werd gebruikt door de legendarische F1-coureur als persoonlijke wagen.

Zoveel kosten de Audi Q7 en Q8 PHEV facelift

Zoveel kosten de Audi Q7 en Q8 PHEV facelift

De Audi Q7 en Q8 plug-inhybrides zijn er nog steeds als 55 en 60 TFSI e quattro en hebben een respectievelijke vanafprijs van 79.230 euro en 87.350 euro.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km