Renault
De Renault Captur 2024 heeft een vanafprijs van 20.250 euro en kan rekenen op drie uitrustingsniveaus en drie verschillende benzinemotoren.
Toen hij in 1953 op de markt kwam met een amechtige motor werd de Corvette bijna geschrapt door zijn teleurstellende prestaties. Maar hij won al snel aan populariteit en in de jaren ’60 bereikte het model een soort hoogtepunt: hij zag er beestachtig uit en zijn dikke V8-motoren waren soms tot 7 liter groot, met absoluut monsterlijke prestaties. Twee decennia later werd het icoon echter serieus gemuilkorfd door steeds strengere normen en onbetaalbare verzekeringspremies voor krachtige auto’s. In sommige versies werd het vermogen gewoon gehalveerd.
In 1983 lanceerde Chevrolet de vierde generatie van de Corvette en paste het hem aan zijn tijdperk aan: strakke lijnen, een modern interieur, een onafhankelijke ophanging en een deels digitaal instrumentenbord. Maar de recepten van weleer waren nog lang niet vergeten: de V8 was nog steeds dezelfde en zijn koetswerk was nog altijd in kunststof gemaakt.
De 205 pk (van de eerste versies) van zijn 5.7-V8 maken weinig indruk, maar het koppel is wel van de partij, en vooral het geroffel van de uitlaat verwijst naar de mooiste momenten van het model. De Corvette werd doorgaans besteld met een automatische versnellingsbak en laat zich het beste smaken met de T-top verwijderd, de haren in de wind en een elleboog op de deur, surfend op het koppel. Voor sportievere bestuurders was er de LT-versie die flink pittiger was (tot meer dan 330 pk), maar de ultieme variant was de ZR-1, ontwikkeld door Lotus, met een verfijnde ophanging, een manuele zesversnellingsbak en een volledig aluminium motor met tot 400 pk.
Vond je dit artikel interessant en wil je steeds het laatste autoadvies, autoweetjes en tips meteen in je mailbox? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
De Renault Captur 2024 heeft een vanafprijs van 20.250 euro en kan rekenen op drie uitrustingsniveaus en drie verschillende benzinemotoren.
Verrassing! Met een vanafprijs van 210.350 euro is de volledig elektrische Folgore de minst dure Maserati GranCabrio!
De Audi Q7 en Q8 plug-inhybrides zijn er nog steeds als 55 en 60 TFSI e quattro en hebben een respectievelijke vanafprijs van 79.230 euro en 87.350 euro.
Dit rode exemplaar van de originele NSX uit 1991 werd gebruikt door de legendarische F1-coureur als persoonlijke wagen.