Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Alpine presenteert niet alleen de productiecoupé, maar ook de raceversie én een merkencup.
Het merk lanceert zijn eigen cup in 2018. Die zal bestaan uit zes races onderverdeeld in twee keer 30 minuten, en vindt plaats in vier landen (Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië en bij ons op Francorchamps op 22 en 23 september). De piloten nemen het tegen elkaar op achter het stuur van een aangepaste A110.
De auto werd geprepareerd door Signatech, dat zich vooral concentreerde op een aanpasbare ophanging (40 mm lager koetswerkhoogte) en op veiligheid, met een rolkooi die voor meer stijfheid zorgt. De motor blijft zowat identiek aan de productieversie en krijgt alleen een aangepaste in- en uitlaat. Dat zorgt voor 18 extra paarden (270 pk) en 320 Nm. De versnellingsbak is eigen aan de raceauto: een sequentiële zesversnellingsbak.
De formule wil zo toegankelijk mogelijk zijn: de auto kost € 100.000, wat in de autosport een aanvaardbaar bedrag is. Ook qua rijgedrag wil de Alpine toegankelijk zijn: rijhulp is steeds paraat maar eventueel uitschakelbaar. De piloot kan zich steeds verbeteren dankzij de telemetrie aan boord.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!