Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Helaas, maar van deze Aston Martin Rapide Bertone bestaat slechts één exemplaar. Hij werd speciaal gebouwd op vraag van een Britse autoliefhebber, die het concept van de sierlijke vierdeurs Rapide graag wilde doortrekken naar een zogeheten shooting break.
Bertone onthult de Aston Martin Rapide Bertone op het salon van Genève. Het Italiaanse designhuis ontwierp deze unieke auto voor een Aston Martin-verzamelaar, die betrokken werd bij de volledige ontwikkeling van de auto. De technische basis stamt van de gewone Rapide, inclusief de 6.0 V12-motor met 476 pk.
De achterkant werd grondig hertekend voor een aparte look, een ruimer interieur en meer opbergruimte. Binnenin is plaats voor 2+2 personen. De twee achterzetels klappen neer en worden afgedekt met elektrische panelen om een vlakke laadvloer te vormen. Kleuren en bekleding werden uiteraard gekozen door de verzamelaar. Hoeveel hij hiervoor betaald heeft, is niet bekend maar een basis-Rapide kost sowieso al 192.900 euro.
Bertone heeft een speciale afdeling die wagens bouwt op maat, Bertone Officina. Voor het salon van Genève produceerde die nog een Aston Martin: een tweede exemplaar van de Jet 2, een shooting break op basis van de Vanquish uit 2004. Deze auto kwam er op verzoek van Lilli Bertone, de eigenares van het Italiaanse stijlhuis.
De samenwerking van Aston Martin en Bertone gaat inmiddels al zestig jaar terug, tot de DB2/4 die in 1953 als basis diende voor een kleine barchetta en een 2+2 cabriolet van Bertone. En er is nog een belangrijke verjaardag: Aston Martin bestaat in 2013 precies honderd verjaardag.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!