BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Hij heet A7 Sportback h-tron quattro Concept, levert ongeveer 230 pk aan de vier wielen, rijdt 500 km in één ruk, tankt in nauwelijks drie minuten en stoot alleen maar water uit. Dit is de magie van waterstof.
Dit concept bewijst dat Audi andere constructeurs zoals Mercedes, Hyundai en Toyota niet zomaar vrij spel geeft in het bijzondere segment van de waterstofauto’s. De brandstofcel is ongetwijfeld de oplossing van de toekomst op lange termijn. Ze combineert de voordelen van een benzinemotor (autonomie, tijd om te tanken) met die van een elektrmotor (geen schadelijke uitstoot, stille en zachte werking). Een winnende combinatie, op voorwaarde dat de productiekosten dalen.
De A7 h-tron heeft trouwens nog een bijzondere eigenschap: het is een plug-inhybride met herlaadbare batterij die een bijkomende autonomie van 50 km mogelijk maakt.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.