Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Nog meer nieuws van Audi op het salon van Frankfurt: de nieuwe RS4 Avant wordt er in wereldpremière voorgesteld. 450 pk en 600 Nm maken er de krachtigste versie in het A4-gamma van.
Zoals verwacht zwaait de nieuwe RS4 Avant de atmosferische motor van zijn voorganger uit en maakt hij voortaan gebruik van de motor die in de RS5 debuteerde: een 2.9 V6 TFSI biturbo, die 450 pk en 600 Nm produceert, en dat vermogen via een achttrapsautomaat naar de vier wielen overbrengt. 0-100 km/u duurt daardoor 4,1 seconden, de topsnelheid is begrensd op 250 km/u, of – tegen betaling – 280 km/u.
Een opgengesperd singleframe-radiatorrooster, grote luchthappers, stevigere wielkasten, een diffusor, specifieke uitlaat en dakspoiler verraden het prestatiepotentieel van deze Audi RS4 Avant. Koolstofkeramische remmen en een adaptieve demping doen er optioneel nog een schepje bovenop. De Audi RS4 Avant is bestelbaar vanaf de herfst, leverbaar vanaf begin volgend jaar, en kost € 84.700.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.