Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Hoewel de hele autosector steeds meer naar elektrificatie evolueert, doen Audi Sport en zijn zeer krachtige modellen met verbrandingsmotor het beter dan ooit. Vorig jaar zijn niet minder dan 29.300 S- en RS-auto’s geleverd, of 16 procent meer dan een jaar eerder. In België waren ze goed voor 321 inschrijvingen. Dit jaar lijkt ook goed vertrokken, want op slechts 5 maand zijn er bij ons al 166 nieuwe auto’s verkocht.
Dat is ook logisch aangezien het RS-gamma nooit zo breed was, met 15 verschillende modellen waaronder de elektrische RS e-tron GT. Die laatste blijft ongetwijfeld niet lang meer alleen. Het merk wil namelijk andere RS-afgeleiden gaan bouwen van zijn elektrische modellen, zo vertelt Sebastian Grams, algemeen directeur van Audi Sport: “Ons doel in het highperformancesegment is om de toekomst van privétransport te hertekenen en er een meer emotierijke dimensie aan toe te voegen. Dat vergt moed, de moed om de dingen vanuit een totaal andere invalshoek te bekijken, om een nieuwe insteek te verkennen die onze klanten blijft opwinden.”
Vandaag gebruiken modellen als de RS6 of RSQ8 al een milde hybridisering van 48V. Maar voor het gamma nog meer elektrische RS’en krijgt, volgen er eerst nog plug-inhybrides. Tegen 2024 hoopt Audi dat de helft van zijn RS-modellen geëlektrificeerd zal zijn. Twee jaar later moet dat 80 procent zijn en tegen 2030 de volle 100 procent.
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!