Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De Amerikaanse constructeur Ford en Duitse constructeur Volkswagen willen een alliantie aangaan om samen auto’s te ontwikkelen. In een eerste fase willen beide merken samen bedrijfsvoertuigen bouwen. Voorlopig kopen beide bedrijven zich niet bij elkaar in, zeggen Ford en Volkswagen in een gemeenschappelijke verklaring.
Ford en VW bevestigen een alliantie te bespreken waarbij beide merken samen nieuwe technologieën zouden ontwikkelen en nieuwe voertuigen zouden gaan produceren. In de eerste plaats denken Ford en Volkswagen aan bedrijfsvoertuigen.
Een samenwerking zou beide merken onder meer helpen te beantwoorden aan strengere uitstootnormen voor bedrijfsvoertuigen, zo liet de CEO van Volkswagens bedrijfsvoertuigen, Eckhard Scholz eerder al weten aan persbureau Bloomberg. Lichte bedrijfsvoertuigen moeten bijvoorbeeld tegen 2020 dezelfde maximale CO2-uitstoot halen als personenwagens, hoewel bestelwagens door hun vorm een grotere aerodynamische weerstand hebben.
Beide partijen beklemtonen in hun verklaring dat het nog om verkennende gesprekken gaat, maar dat er geen aandelen zullen worden overgekocht. Daarmee zouden Ford en Volkswagen niet dezelfde weg opgaan als de alliantie tussen Renault, Nissan en Mitsubishi of de overname van Opel door het Franse PSA. Die laatste kende zijn oorsprong immers ook in een samenwerking om bedrijfsvoertuigen en SUV’s te bouwen.
Zo’n vaart zal het bij Ford en Volkswagen niet lopen, menen specialisten: hoewel er een tijdje geleden geruchten opdoken dat Ford zich net als General Motors uit Europa zou terugtrekken, staat Ford met zijn Transit-gamma sterk op de Europese markt. Daarnaast maakt de Amerikaanse constructeur meer winst dan Opel voor de overname door PSA. Constructeurs werken voor bedrijfsvoertuigen bovendien wel vaker samen: tot enkele jaren geleden ontwikkelde Volkswagen zijn grote Crafter bijvoorbeeld samen met Mercedes. Die samenwerking eindigde twee jaar geleden.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!