Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Bentley presenteert een nieuwe, extreme uitvoering van de Continental GT die in een beperkte oplage verkocht wordt. Op het programma: meer vermogen in een lichter en opvallender kleedje.
Op basis van de Continental GT3 racewagen bouwt Bentley deze beperkte serie voor de openbare weg, de GT3-R. De sportieve coupé werd in deze variant maar liefst 100 kg lichter door het wegnemen van de achterbank, een nieuwe titaniumuitlaat en lichtgewicht 21-duimsvelgen op Pirelli-banden.
Onder de motorkap kregen de turbo’s een boost en werd de software van de motor nog eens bekeken. Resultaat: de vierliter V8 levert nu 580 pk bij 6.000 tr/min in plaats van 528 pk. Dankzij de betere verhouding tussen het vermogen en het gewicht, sprint deze Brit in nauwelijks 3,8 seconden naar 100 km/u, zeven tienden sneller dan de GT V8 S. De achttrapsautomaat van ZF werd afgesteld voor snellere acceleraties, maar door deze kortere verhoudingen ligt de topsnelheid iets lager (273 km/u tegenover 309 km/u).
Bentley vervaardigt precies 300 exemplaren van de GT3-R, telkens met een Glacier White-koetswerk met opvallende groene accenten. Evenmin discreet zijn de grote luchtroosters op de motorkap en de achterspoiler in koolstofvezel.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!