Aston Martin
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De BMW X5 en X6 werden recent vernieuwd en natuurlijk mochten de M-varianten niet achterblijven. Op het programma: nog meer vermogen en minder verbruik.
Een sportuitvoering van een SUV (of SAV, zoals BMW het zelf noemt), we blijven het toch een vreemde combinatie vinden. In 2009 waren de X5 en X6 de eerste M-modellen met vierwielaandrijving en die krijgen nu dus een vervolg.
Spectaculair is het in ieder geval, oordeel zelf maar over de cijfertjes. De 4.4 V8-motor werd nog een fractie krachtiger en levert nu 575 pk (+5 pk) en 750 Nm (+70 Nm). Met de standaard 8-traps-Steptronic leggen beide modellen de sprint van 0 tot 100 km/u af in 4,2 seconden.
Tegelijk daalde het verbruik met 20 procent, van 13,9 l/100 km naar 11,1 l/100 km.
Natuurlijk heeft BMW de X5 en X6 aangepast aan het sportieve potentieel van de motor. Tegenover hun gewone broers liggen deze M-varianten 10 mm dichter bij het wegdek. Samen met de 20-duimsvelgen (21 duim in optie), de twee dubbele uitlaten, de zijdelingse ventilatieroosters en het nodige bumper- en spoilerwerk zorgt dat voor een indrukwekkende uitstraling. Het sportonderstel beschikt over actieve rolstabilisatie en schokdempers die elektronisch gestuurd worden. De vierwielaandrijving kan het volledige motorkoppel naar één as sturen.
Wie op het idee zou komen om met deze auto’s op het circuit te rijden, ontwikkelde BMW de M Laptimer, een app voor jouw smartphone die ook bediend kan worden met de iDrive-controller. Dit gadget meet de stand van het gaspedaal, de snelheid, de laterale en longitudinale acceleratie, de gekozen versnelling en de stuurhoek. Zo kun je bijvoorbeeld twee circuitrondjes met elkaar vergelijken.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!