BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
BMW werkt sinds 2013 samen met Toyota aan de ontwikkeling van waterstoftechnologie. Toyota onthult binnenkort al de tweede generatie van zijn grote berline Mirai, maar de Duitse autobouwer gaat zijn aandrijflijn op waterstof testen in de huidige generatie van zijn SUV X5. Na een kleine productiereeks vanaf 2022 zegt BMW dat zijn waterstoftechnologie met de naam BMW i Hydrogen NEXT “ten vroegste in de tweede helft van dit decennium” op de markt zal komen.
De brandstofcel in het hart van de aandrijflijn ontwikkelt 125 kW (170 pk) aan elektrische energie. Een bufferbatterij kan echter een forse boost geven bij inhalen of optrekken. Het totaalvermogen van het systeem kan dan tijdelijk pieken op 275 kW (374 pk). De twee tanks onder een druk van 700 bar kunnen 6 kilo waterstof tanken, wat moet volstaan voor “een groot rijbereik” terwijl ze kunnen worden volgetankt “in slechts drie tot vier minuten”, zo meldt BMW.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...