Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Met zijn DS-lijn wil Citroën de markt van de premiummodellen veroveren. Het begon allemaal met de kleine DS3, die in het strijdperk van de Audi A1, de Mini en de Alfa MiTo trad. Al snel stak de DS4 de kop op. Maar nog voor die op de markt is, speelt Citroën zijn voorlopig laatste troef uit: de DS5.
Net als de andere DS'en van Citroën mikt de DS5 met zijn lijnenspel op sportiviteit. De strakke lijnen houden het midden tussen een coupé en shooting break, maar in feite is het een vijfdeursberline. De twee dikke uitlaten achteraan zijn indrukwekkend! De afmetingen blijven bescheiden (lengte 4,52 meter). De koffer is met een volume van 465 liter groot genoeg.
In het interieur wilde Citroën een aangename, moderne en sportieve sfeer scheppen. De materialen zijn van hoge kwaliteit: volnerfleder, echt metaal, led-verlichting, ... De centrale console is een pareltje van design. Zeer geslaagd.
De DS5 wordt de eerste hybride Citroën. Hij gebruikt een 2.0 HDi-dieselmotor en een elektromotor voor een vermogen van 200 pk. Deze combinatie verzekert degelijke prestaties, vierwielaandrijving en een CO2-uitstoot van 99 g/km.
Tot zover de theorie, we zijn benieuwd hoe deze DS5 rijdt op de weg.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.