BMW
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Met een nieuwe motor en hertekende voorkant transformeerde de M2 in M2 Competition. Maar dat is niet alles. Met deze M Performance-accessoires wordt alles nog wat scherper gesteld.
De volgende maanden krijgt de nieuwe BMW M2 Competition er meer M Performance-accessoires bij. Zo kunnen de meest veeleisende chauffeurs het dynamische weggedrag van hun Beier verder aanscherpen.
De accessoires verlagen vooral het gewicht van de M2 Competition. Hij krijgt onder meer een dak uit koolstofvezel (-5 kilogram), een motorkap uit koolstofvezel (-9 kilogram) en een kofferklep uit hetzelfde materiaal (-6 kilogram). Om het onafgeveerd gewicht te verlagen, zijn er ook M Performance-velgen, die het gewicht van elk wiel 3,2 kilogram lichter maken.
De aerodynamische addenda zijn al even opzichtig als functioneel. De lip onder de voorspoiler of de gigantische achtervleugel op de koffer zijn niet besteed aan wie het liever discreet ziet. Deze M2 Competition bekent kleur.
Ten slotte is er nog een titanium sportuitlaat om de stem van de zes-in-lijn beter uit te laten komen (en het gewicht nog eens met 8 kilogram te verminderen). We noteren nog een specifieke afstelling voor de dempers, met onder meer een 20 millimeter lagere ophanging. Hebben we het trouwens al over de verstevigde remmen gehad? De M4 mag beginnen uitkijken…
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.