Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
In 1969 presenteerde Chevrolet zijn wapen voor dragsterraces, de Copo. Die was gebaseerd op de Camaro. Bijna vijftig jaar later volgt deze eCopo Camaro, een conceptcar met de “e” van “elektrisch”.
In plaats van het klassieke “big block” onder de motorkap van de Copo Camaro zit er een dubbele elektromotor van BorgWarner die 700 pk produceert. Daarmee moet deze elektrische dragster de beroemde quarter mile (ongeveer 400 meter) vanuit stilstand afleggen in amper 9 seconden.
Om tussen twee races door snel vol te kunnen laden heeft dit conceptmodel een batterijmodule die werkt op 800 volt. Een primeur voor General Motors, en een techniek die Porsche ook in zijn Taycan zal introduceren. De eCopo Camaro heeft vier modules van 200 volt die strategisch verdeeld zijn voor een optimale gewichtsverdeling en perfect in de structuur van de gewone Camaro passen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.