Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Een atmosferische motor van 500 pk, retrolooks, een manuele zesversnellingsbak en een gewicht van minder dan een ton: de magische ingrediënten voor misschien wel de ultieme Porsche 911.
Het Californische Singer heeft een stevige reputatie opgebouwd als Porsche-tuner. Het blaast nieuw leven in uitgebluste exemplaren, tunet ze zorgvuldig en geeft ze retrolooks. Daardoor zijn ze wereldwijd bijzonder populair. Dit is de laatste creatie, op vraag van Amerikaanse eigenaar Scott Blattner.
Het model is gebaseerd op een 911 van de 964-generatie en werd samen met ingenieurs van het Williams Formule 1-team ontwikkeld. Alles werd dus volgens de regels van de kunst uitgevoerd: de zescilinder boxermotor werd volledig gereviseerd door Hans Mezger, die de flat sixes van de vorige 911 GT3 en GT1 ontwikkeld heeft. Niet slecht…
De vier liter grote motor produceert 500 pk. Singer geeft mee dat de begrenzer pas ingrijpt bij 9.000 tpm. Het vermogen gaat naar de achterwielen via een manuele zesversnellingsbak. De prestaties zijn nog sensationeler omdat het gewicht onder het ton bleef dankzij uitgebreid gebruik van materialen zoals koolstofvezel, titanium en magnesium.
De retrolooks gaan hem natuurlijk goed af. Binnenin heerst er een racesfeer met een bijna volledig gebrek aan geluiddemping, een vintage driespakig stuur en vijf traditionele tellers. De kuipzetels werden met leder overtrokken en geperforeerd.
De prijs van dit juweel is niet bekend, maar is ongetwijfeld astronomisch. Het goede nieuws is dat het niet bij dit ene exemplaar blijft: Singer zegt 75 andere exemplaren te willen produceren, die in een nieuwe fabriek in Groot-Brittannië zullen worden gebouwd. Nu nog de lotto winnen…
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!