Bugatti
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
De Hyundai Tucson werd in 2015 in Europa gelanceerd, en is nu aan een kleine opfrisbeurt toe. Hyundai toont een gefacelifte versie op het salon van New York. Deze zomer zou hij bij ons moeten staan.
Hyundai koos voor New York om zijn nieuwe Tucson voor te stellen. Nu ja, “nieuw” is relatief. Omdat de middelgrote SUV het goed doet, houdt Hyundai het bij enkele lichte wijzigingen. Zo zijn er nieuwe led-koplampen, een licht hertekend radiatorrooster en subtiel andere bumpers.
Technisch wijzigt er wat meer. Het gamma bevat twee benzine- en twee dieselmotoren, die allemaal herwerkt worden om minder CO2 uit te stoten. De benzines zijn een atmosferische 1.6 GDI van 132 pk met manuele versnellingsbak en voorwielaandrijving, en een drukgevoede 1.6 T-GDI van 177 pk. Die schakelt manueel of automatisch (met een zeventraps met dubbele koppeling), en is voor- of vierwielaangedreven. Niet zozeer nieuw, maar Hyundai geeft wel mee dat de wrijving van de motoren werd geoptimaliseerd voor minder CO2.
De wijzigingen aan het dieselgamma zijn ingrijpender. De huidige 1.7 CRDi maakt plaats voor een nieuwe 1.6 CRDi. Die krijgt 115 pk (voorwielaandrijving) en 133 pk (voor- en vierwielaandrijving). Als topversie is er een 2.0 CRDi van 186 pk met vierwielaandrijving. Die ruilt zijn zestrapsautomaat in voor een exemplaar met acht verzetten.
De uitrusting van de Tucson wordt onder meer uitgebreid met rijhulp, gebundeld onder de noemer “Hyundai SmartSense” (noodremhulp, rijstrookassistentie, vermoeidheidswaarschuwing, adaptieve snelheidsregelaar,…). Ook het infotainmentsysteem krijgt een update met nieuwe USB-poorten, onder meer achteraan. Vanaf deze zomer staat de gefacelifte Hyundai Tucson bij de Europese dealers.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.