Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Heb je het model herkend? Natuurlijk: we hebben het over de legendarische Chevrolet Corvette. De negende generatie, die al in juli 2019 is onthuld, komt deze herfst eindelijk officieel naar Europa. De coupé en cabriolet worden in oktober tegelijk op het Oude Continent geïntroduceerd, zo bevestigt Chevrolet Europe.
Deze nieuwste Corvette is de eerste met een centraal achterin ingeplante motor. “Dat de motor van zijn positie voorin naar het midden is verplaatst en dat de beroemde sportwagen volledig opnieuw is ontwikkeld, biedt een historische kans. De ingenieurs en ontwikkelaars van Chevrolet dromen hier al meer dan 60 jaar van”, zo benadrukt Conark Shah, algemeen directeur van Chevrolet Europe.
Om te voldoen aan de hoge eisen van Europese klanten wordt elke Corvette die naar Europa komt standaard uitgerust met het “Performance Pack Z51”. Dat bestaat uit onder meer een verstelbare ophanging, Brembo-remmen, een elektronisch sperdifferentieel, een korte brug en Michelin Pilot Sport 4S-banden. Verder krijgen ‘onze’ Corvettes ook steeds de 2LT-uitrusting, met onder meer een systeem dat de prestaties registreert, een head-updisplay, een navigatiesysteem gekoppeld aan een Bose-audiosysteem, een binnenspiegel met camera en verwarmde en geventileerde stoelen.
De lanceringsversies kosten in Duitsland 99.000 euro voor de coupé en 106.000 euro voor de cabrio. Voor dat bedrag koop je een atmosferische 6.2-V8 van 457 pk gekoppeld aan een gerobotiseerde achtversnellingsbak met dubbele koppeling. Dat volstaat om 100 km/u aan te tikken in 3,5 seconden en een top te halen van 296 km/u.
Ben jij op zoek naar een Chevrolet Corvette ? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste Chevrolet Corvette zoekertjes nu hier:
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.