Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De roestduivel teistert de auto-industrie sinds het prille begin en verloor de jongste 20 jaar aan terrein. Toch is hij er nog steeds en treft hij behoorlijk wat modellen.
In Zweden is zelfs een studie uitgevoerd om te zien welke merken en modellen het vaakst met dit probleem worden geconfronteerd. Ze kregen scores in de vorm van sterren, naar het voorbeeld van EuroNCAP. Autobild bericht over het onderzoek, dat aantoont dat Audi er als een van de beste uitkomt, met vijf sterren voor de A6 en A8 en vier sterren voor de A4. Ook Renault haalt mooie resultaten met zijn Espace en Mégane, met respectievelijk vijf en vier sterren. De VW Golf, Passat en Tiguan weten elk vier sterren te veroveren.
Maar niet alle autobouwers doen het zo goed. Sommige, zoals bijvoorbeeld Nissan, dachten dat het slim was om bepaalde delen van het koetswerk van de Qasqhai niet tegen roest te wapenen. Gevolg: de onderkant van het koetswerk en de deurdrempels gaan gemakkelijk corroderen. De Leaf kampt trouwens met vergelijkbare problemen. Aan de staart van het klassement bungelen ook de Ford EcoSport, S-Max en Focus, die allemaal niet meer dan twee sterren verdienen. Honda krijgt eveneens een tik op de vingers voor zijn bijzonder fragiele Jazz, net zoals bepaalde Citroën-producten zoals de C4 Cactus. Op dat laatste model maken slecht afgedichte onderdelen dat vocht zich gaat opstapelen, wat uiteraard roestvorming bevordert.
Het artikel van Autobild over de studie vind je onder deze link.De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!