Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Ferrari's 'instapmodel' California slankt 30 kg af en wint 30 pk om in topvorm te geraken. Met het nieuwe optiepakket Handling Speciale ligt de coupé-cabriolet van Ferrari bovendien nog strakker op de weg.
De Italiaanse ingenieurs hebben de V8-motor van de California voorzien van nieuwe uitlaatspruitstukken en een aangepaste mapping. Dat volstaat om vanaf nu (de productie is al begonnen) 490 pk en een koppel van 505 Nm op te wekken. De koppelkromme ligt ook wat hoger in de toeren.
Ferrari ging in deze besparingstijden op zoek naar mogelijkheden om de auto lichter te maken. Het chassis weegt nu 30 kg minder dankzij aluminium en nieuwe constructietechnologieën, al gaat dat volgens Ferrari zeker niet ten koste van de stijfheid of de prestaties. De California wordt nog iets sneller en haalt 100 km/u in 3,8 seconden.
Mag het voor jou nog iets sportiever? Op de optielijst staat een nieuw pakket dat luistert naar de naam Handling Speciale. Stijvere veren, magnetische schokdempers met een sneller management en een directe besturing dan op de gewone California zorgen voor een strakker rijgedrag. De vernieuwde optielijst biedt ook meer kleurkeuzes (zoals een koetswerk in twee verschillende tinten), kwestie van ook de vrouwelijke fans te blijven bekoren.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!