Fisker Ocean zit met betrouwbaarheidsproblemen

Heel wat eigenaren van de Fisker Ocean klagen over verschillende technische problemen.

  • Sepulchre  Pierre-Benoit Sepulchre Pierre-Benoit
  • 13 februari 2024
  • Elektrisch

Fisker, de Amerikaanse constructeur van elektrische wagens, gaat door een moeilijke periode. Net als concurrent Lucid heeft het merk te maken met tegenvallende verkoopcijfers, met slechts een derde van de verwachte verkoopvolumes! Maar daar houden de moeilijkheden van Fisker niet op. De SUV Ocean heeft namelijk te kampen met een reeks technische gebreken, in die mate dat de site Techcrunch alle incidenten heeft opgelijst die eigenaars van het model hebben ondervonden. 

Een groot aantal van deze eigenaars meldt een plotseling vermogensverlies, maar ook - en nog zorgwekkender - onregelmatig remmen, waarbij de wagen plots vertraagt tijdens het rijden. Techcrunch legt uit dat "Fisker Ocean-klanten in totaal meer dan honderd afzonderlijke incidenten van vermogensverlies hebben opgemerkt. Fisker heeft ons laten weten dat al deze problemen geïsoleerde gevallen zouden zijn en dat ze bijna allemaal zijn opgelost met een software-update." Een optimisme dat het medium in twijfel trekt. Er zijn namelijk nog andere serieuze problemen opgemerkt, zoals een verlies aan remvermogen, problemen met de vergrendeling van de wagen, stoelsensoren die de aanwezigheid van een passagier niet detecteren of nog een motorkap die opengaat aan hoge snelheden!

Dit alles lijkt erop te wijzen dat de Ocean te overhaast is ontwikkeld. Autoconstructeurs zijn dan ook niet op een dag opgericht. En terwijl het ontwerpen van een nieuwe auto al een grote uitdaging op zich is, misschien wel des te meer voor elektrische wagens, geldt hetzelfde voor de opbouw van een distributienetwerk en een dienst na verkoop die naam waardig. Hindernissen waarop Fisker eveneens op lijkt te botsen...

Het laatste autonieuws op de voet volgen?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Meer lezen over:

Sepulchre  Pierre-Benoit
Over de auteur: Sepulchre Pierre-Benoit Auto’s, herenmode, reizen of gadgets: Pierre-Benoît Sepulchre schrijft voor de lifestylerubriek van verschillende Belgische magazines, en sinds 2013 voor Vroom.
Als stadsjongen heeft hij interesse in nieuwe mobiliteit, maar hij zegt ook geen ‘nee’ tegen een mooie vintage coupé.
Foto's ©: Fisker.

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km
€ 52.990
2019
105.433 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km