Cupra
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Ford gaat zijn Mustang-gamma uitbreiden met twee versies: een hybride en de legendarische Shelby GT500.
Op een persconferentie in het Amerikaanse Dearborn deed Ford een deel van zijn toekomstplannen uit de doeken. Geen verrassing: daar is een rol weggelegd voor hybride en elektrische modellen. Ford wil onder meer een deel van zijn volumemodellen elektrificeren, zoals de F-150 en de Explorer en Bronco, die bij ons niet worden ingevoerd. Maar ook de Escape, die bij ons Kuga heet, en de Mustang. De hybridemodellen kunnen de oceaan oversteken en het tot bij ons schoppen.
Momenteel zegt Ford alleen dat de hybride Mustang gelijkaardige prestaties zal neerzetten als de huidige V8. Hij zou zelfs meer koppel krijgen in lage toeren. Of het een V6 of viercilinder wordt weten we nog niet, wel dat het model verwacht wordt tussen 2020 en 2022.
Tegelijk kondigde Ford ook de terugkeer aan van de legendarische Mustang die uit de catalogus verdwenen was, de Shelby GT500. Dat zou de krachtigste Mustang ooit moeten worden. De V8 met compressor zou meer dan 700 pk produceren. Op dit moment geeft Ford alleen een suggestieve foto vrij van diens voorkant.
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.