BMW
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
Het Amerikaanse milieuagentschap EPA, dat verantwoordelijk is voor het meten van het normverbruik van nieuwe modellen in de Verenigde Staten, heeft de Bentley Bentayga Hybrid aan zijn testcyclus onderworpen. De kolossale SUV met zijn 3.0-V6 en elektromotor is over de hele cyclus zuiniger dan de V8-versie zonder elektrische assistentie, maar op de snelweg, waar een Bentayga naar verwachting toch het grootste deel van zijn tijd doorbrengt, is de stekkerhybride dorstiger dan de 4.0-V8. Die laatste noteert daar een EPA-normverbruik van 23 miles per gallon (10,2 l/100 km), terwijl de hybride aan 21 mpg (11,2 l/100 km) komt. Geen wonder dat de Bentayga Hybrid in België wordt gezien als een “nephybride” en dus geen recht heeft op de grote fiscale voordelen die daarmee gepaard gaan. Nog spijtiger is dat de V8-versie een 100 pk meer heeft en bijna een seconde sneller naar de 100 km/u sprint, terwijl hij volgens de Amerikaanse cyclus een rijbereik van 833 kilometer haalt, tegenover ‘slechts’ 692 kilometer voor de Hybrid met volle tank en opgeladen batterij. Bovendien is de V8 ‘nauwelijks’ 10.000 euro duurder dan de Hybrid. We vermoeden dus dat die laatste niet bepaald een verkoopsucces zal worden…
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.