Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
We houden van het originele concept van de Veloster maar helemaal niet van het gruwelijke gebrek aan paardenkracht. Geruchten over een meer gespierde versie circuleren al enige tijd en werden onlangs bevestigd met de Turbo-versie die in de Verenigde Staten werd voorgesteld. En wij dan? Ook in Europa verschijnt een Veloster Turbo.
De motor blijft een traditionele 1.6 viercilinder benzine met directe inspuiting. Door een Twin Scroll-turbo toe te voegen, wordt die een pak heftiger: 186 pk en 265 Nm of een verbetering van respectievelijk 33 en 59 procent tegenover de atmosferische versie. Uiteraard winnen de prestaties: 8,1 seconden om de grens van 100 km/u te bereiken met de automaat (met dubbele koppeling) of drie tienden langer met de manuele bak.
Een turbo onder de motorkap, dat moet je ook zien aan de buitenkant. De bumper, het radiatorrooster en de mistlampen werden herwerkt aan de voorkant, de diffuser, de spoiler en de uitlaat zijn nieuw achteraan.
Zowel vooraan als achteraan werd de ophanging verstevigd voor een beter weggedrag bij hoge snelheden en ook de remmen steken een tandje bij.
Tot slot blijft de garantie van vijf jaar zonder kilometerbeperking een sterk argument.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.