Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De Jaguar F-Pace is een van de meest dynamische SUV’s op de markt, maar mist wat spierkracht om het op te nemen tegen sommige concurrenten. Dat lost het op met de 550 pk sterke F-Pace SVR.
Wilde je volop profiteren van het potentieel van de eerste Jaguar-SUV, dan moest je je tot hiertoe tevreden stellen met een 3.0 V6 met compressor en 380 pk. Dat is een explosief en muzikaal blok, maar haalt niet helemaal het niveau van sommige Duitse en Italiaanse concurrenten (zoals de Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio).
De 5.0 V8 met compressor verandert de zaak. Deze SVR-versie werd gefinetuned door Special Vehicle Operations, de afdeling van Jaguar Land Rover die voor 550 pk en 680 Nm zorgt. Daardoor haalt de F-Pace 100 km/u in 4,3 seconden en een topsnelheid van meer dan 280 km/u.
SVO houdt het natuurlijk niet op de V8 onder de motorkap alleen. Chassis, remmen, aerodynamische addenda, afstelling van de achttrapsautomaat enzovoort werden in deze SVR aangepast om het dynamische weggedrag van de F-Pace te verscherpen. De Jaguar F-Pace SVR is vanaf mei te koop en kost minstens € 101.560.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.