Ferrari
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De Jaguar F-Type wordt nog wat verleidelijker. Bij de zes bestaande varianten voegt Jaguar nog eens twaalf versies toe. Behalve de vierwielaandrijving waarover we al schreven, is er nu ook een manuele versnellingsbak leverbaar in de versies met V6-motor. En dat is niet alles.
Over de F-Type R AWD las je al eerder, maar de V6 S wordt ook beschikbaar met deze transmissie. Jaguar belooft dat het karakter van achterwielaandrijving behouden blijft: de voorwielen worden alleen aangedreven als de achtertrein verzadigd geraakt. De vierwielaandrijving werd trouwens intern ontwikkeld. De integratie vergde enkele aanpassingen, zoals een bollere motorkap en nieuwe luchtinlaten.
Eén van de grootste nieuwigheden is dat de zescilinders (F-Type en F-Type S) met achterwielaandrijving beschikbaar worden met een versnellingsbak die specifiek ontwikkeld werd voor dit model. Volgens Jaguar schakelt die heel vlot, werd het motorgeluid herwerkt en zijn de pedalen ideaal om de tip-hieltechniek toe te passen. Jammer van het hogere verbruik en de mindere prestaties, maar we kunnen niet wachten om achter het stuur te kruipen van deze bolide en de pedalen te bespelen …
Het was te verwachten: na de komst van de F-Type R Coupé volgt de R Cabriolet. De V8 S Cabriolet met 495 pk ruimt plaats voor de R Cabriolet met een V8 van 550 pk en 680 Nm koppel. Jaguar belooft een topsnelheid van 300 km/u en een spurt van 0 tot 100 km/u in 4,1 seconden, dezelfde prestaties als de coupé dus.
Voor wie niet tevreden is over het uiterlijk van de F-Type (kan dat?), is optioneel en sportpakket beschikbaar met specifieke splitter, zijschorten, diffuser en (op de Coupé) vaste achterspoiler.
De herverdeling van de remkracht in bochten is voortaan standaard op alle modellen, net als een elektrisch bekrachtigd stuurwiel. Laten we hopen dat die laatste een natuurlijke feedback behoudt, maar Jaguar prijst alvast de vermindering van de CO2-uitstoot met 4 g/km.
De instrumenten kregen een nieuw design, terwijl het multimediasysteem eindelijk herzien werd. Jaguar belooft een snellere gps en een app op de smartphone waarmee je de auto vanop afstand kunt starten.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!