Hyundai
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
Deze keer heeft de nieuwe eigenaar van Saab geen extra vermogen uit de V8-motor op biobrandstof getoverd. De evoluties zijn puur esthetisch.
Koenigsegg vermeldde nog geen prijs voor deze nieuwe versie, maar we twijfelen er niet aan dat de prijs astronomisch hoog zal liggen. Kortingen moet je bij de Zweedse constructeur ook niet verwachten. De CCXR, die als basis diende, kost ook al gauw 1.500.000 euro. Speciaal voor de Trevita gebruikte Koenigsegg de kostbaarste materialen en werd een nooit eerder gezien productieproces toegepast. Bovendien worden er maar drie exemplaren van deze auto gebouwd.
De Trevita bulkt dan ook van de exclusiviteit. Het koetswerk in koolstofvezel wordt met een laagje diamantvernis afgewerkt. Als de zon schijnt, schittert de hele wagen. Een blitse verschijning.
De vertrouwde 4,7-liter V8-motor met turbo, die op bio-ethanol rijdt, levert nog steeds 1.018 pk. De Trevita accelereert in 3,2 seconden van 0 naar 100 km/uur en zijn topsnelheid bedraagt 400 km/uur. Krachtig genoeg dus.
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!