Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Maserati is een prestigieus merk, zoveel is duidelijk, maar dat wil niet zeggen dat het altijd succesvol geweest is. Zo herinneren we ons de minder glorieuze periodes van de Bi-Turbo, modellen die even moeilijk waren om te onder houden als te besturen. Na die sombere periode slaagde Maserati er in, met onder andere de Quattroporte Evoluzione et 3200 GT, om het tij te keren. Die modellen hadden ook hun gebreken, maar waren in staat om opnieuw de aandacht van de puristen terug te winnen. Het huidige Maserati gamma bestaat uit de Gran Tursimo (in normale en in “S” versie), en de traditionele Quattroporte (die nu ook in een “S” versie bestaat).
5 jaar
De Quattroporte maakt nu al vijf jaar deel uit van de luxe limousines. Tegenover de traditionele Duitse en Zweedse berlines onderscheid hij zich door zijn sculpturaal design en zuiders karakter. Niet de perfectie zelve, maar wel met een grondige dosis glamour. Een geslaagde combinatie, want Maserati heeft er al meer dan 15.000 exemplaren van verkocht. Na de voorstelling van de facelift en nieuwe motor, op het autosalon van Parijs, zou de verkoop nog vlotter moeten verlopen.
Heel subtiele facelift
De esthetische wijzigingen zijn heel subtiel met een radiatorrooster, geïnspireerd door de Gran Turismo, aangepaste koplampen en achterlichten met LED technologie, nieuwe achteruitkijkspiegels en … dat is het zowat!
Beter georganiseerd
Het interieur krijgt een nieuwe, beter georganiseerde en ergonomische centrale console. Het multimediasysteem gaat er ook grondig op vooruit. Tot slot staan er ook nog een aantal nieuwe lederen zetelbekledingen op het lijstje.
Quattroporte S
De wijzigingen aan de mechaniek zijn het duidelijkst onder de motorkap van de S versie. De normale versie maakt nog altijd gebruik van de V8
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!