Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De sportieve roots van McLaren liggen niet alleen in de Formule 1. De fabrikant heeft immers ook een meer dan verdienstelijke staat van dienst in het Can-Am kampioenschap. Dat is een Canadees-Amerikaans kampioenschap dat auto’s zonder al te veel technische beperkingen met elkaar in de clinch laat gaan. McLaren won er vijf titels (van 1967 tot en met 1971) en viert zijn deelname aan het kampioenschap, vijftig jaar geleden (over drie maanden toch want dat was in 1966), met een speciale versie die gebaseerd is op de 650S.
Aan de buitenkant krijgt het nieuwe model een aantal spectaculaire aanpassingen die duidelijk verwijzen naar de M1B uit 1966. De rode lak lijkt op foto alvast als twee druppels op die van 1966 (er zijn evenwel nog twee andere kleuren beschikbaar). Verder zijn er witte stripings, is er ruimte voorzien voor een racenummer en werd er een aanzienlijke hoeveelheid carbon gebruikt.
Onder de motorkap zien we geen verandering. Daar huist nog steeds de biturbo V8 van 3,8 liter die 650 pk ontwikkelt. Voor deze versie is hij wel voorzien van een speciaal uitlaatsysteem met vier einddempers, al hebben we zo’n vermoeden dat die niet veel zullen ‘dempen’ want ze werden net ontwikkeld om harder van hun oren te maken.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Het einde van een decennialange traditie voor de Beierse constructeur!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.