Audi
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
Mercedes pakt uit met de nieuwe sportieve C 63 en C 63 S van de C-Klasse AMG. Geen extra pk’s, maar wel een negentrapsautomaat in plaats van de oude zeventraps, en nieuwe technologie.
Nu de C-Klasse gefacelift is, is het de beurt aan de AMG-versies. De C 63 en C 63 S worden in berline, coupé en cabriolet aangeboden. In tegenstelling tot de V6 in de C 43, die van de facelift gebruik maakte om van 367 naar 390 pk te stijgen, winnen de V8-modellen niet aan spierkracht. De AMG C 63 en C 63 S houden het dus op respectievelijk 476 pk en 510 pk.
De oude zeventrapsautomaat ruimt baan voor de nieuwe Speedshift MCT AMG met negen verzetten. Die krijgt niet alleen twee verzetten extra, maar ook een natte koppeling in plaats van de klassieke koppelomvormer. Daarmee daalt niet alleen het gewicht, maar ook de reactietijd.
Op alle 63-versies van de C-Klasse biedt Mercedes voortaan standaard het actieve sperdifferentieel aan. De 63 S krijgt dan weer dynamische motorsteunen, die de stijfheid continu en ogenblikkelijk aanpassen aan de rijomstandigheden. Ze zijn soepel voor meer comfort bij een ontspannen rijstijl, maar kunnen stijver worden voor meer wendbaarheid bij een sportieve rijstijl.
Een optioneel 12,3 duim groot digitaal instrumentenpaneel vervangt de klassieke tellers. Voor circuitliefhebbers is er een evolutie van het datasysteem Track Pace AMG. Als de functie geactiveerd is, worden er 10 keer per seconde 80 verschillende parameters (snelheid, acceleratie,…) gemeten. Op de weergave worden er zaken in het rood of groen getoond wanneer de chauffeur trager of sneller is dan de referentietijd.
Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.
De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.
Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!
Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.