Mercedes-AMG C 63: meer versnellingen!

Mercedes pakt uit met de nieuwe sportieve C 63 en C 63 S van de C-Klasse AMG. Geen extra pk’s, maar wel een negentrapsautomaat in plaats van de oude zeventraps, en nieuwe technologie.

  • Christiaens  Jean-Francois Christiaens Jean-Francois
  • 03 april 2018

Nu de C-Klasse gefacelift is, is het de beurt aan de AMG-versies. De C 63 en C 63 S worden in berline, coupé en cabriolet aangeboden. In tegenstelling tot de V6 in de C 43, die van de facelift gebruik maakte om van 367 naar 390 pk te stijgen, winnen de V8-modellen niet aan spierkracht. De AMG C 63 en C 63 S houden het dus op respectievelijk 476 pk en 510 pk.

9G Speedshift MCT AMG

De oude zeventrapsautomaat ruimt baan voor de nieuwe Speedshift MCT AMG met negen verzetten. Die krijgt niet alleen twee verzetten extra, maar ook een natte koppeling in plaats van de klassieke koppelomvormer. Daarmee daalt niet alleen het gewicht, maar ook de reactietijd.

Standaard differentieel

Op alle 63-versies van de C-Klasse biedt Mercedes voortaan standaard het actieve sperdifferentieel aan. De 63 S krijgt dan weer dynamische motorsteunen, die de stijfheid continu en ogenblikkelijk aanpassen aan de rijomstandigheden. Ze zijn soepel voor meer comfort bij een ontspannen rijstijl, maar kunnen stijver worden voor meer wendbaarheid bij een sportieve rijstijl.

Digitaal instrumentenpaneel

Een optioneel 12,3 duim groot digitaal instrumentenpaneel vervangt de klassieke tellers. Voor circuitliefhebbers is er een evolutie van het datasysteem Track Pace AMG. Als de functie geactiveerd is, worden er 10 keer per seconde 80 verschillende parameters (snelheid, acceleratie,…) gemeten. Op de weergave worden er zaken in het rood of groen getoond wanneer de chauffeur trager of sneller is dan de referentietijd.

Meer lezen over:

Christiaens  Jean-Francois
Over de auteur: Christiaens Jean-Francois Jean-François Christiaens is autojournalist sinds 2005. Hij houdt van alles wat rijdt, van elektrische auto’s tot hypercars.
Maar zijn hart gaat vooral sneller slaan van hot hatches uit het GTI-tijdperk. Hoewel een comfortabele break hem ook weer niet onbewogen laat.
Heet dat dan ouder worden?

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Scoop: Audi A6 e-tron ook als S en RS?

Scoop: Audi A6 e-tron ook als S en RS?

Onze spionnen hebben prototypes van de Audi A6 e-tron gespot met brede wielkasten en grote remschijven en -klauwen, die doen vermoeden dat we ook elektrische S- en RS-versies krijgen.

Bugatti: eerste blik op nieuwe hypercar met V16!

Bugatti: eerste blik op nieuwe hypercar met V16!

De opvolger van de Chiron is voor het eerst te zien onder een bijzonder kleurrijke laag camouflage.

Polestar 5 laadt op in 10 minuten!

Polestar 5 laadt op in 10 minuten!

Een prototype van de Polestar 5 heeft van 10 tot 80% kunnen opladen in slechts 10 minuten dankzij een constant laadvermogen van 310 kW en pieken van 370 kW!

Cupra Formentor en Leon nu nog pittiger!

Cupra Formentor en Leon nu nog pittiger!

Naast een nog agressievere look, krijgen de Cupra Formentor en Leon nieuwe motorisaties die krachtiger zijn en meer rijbereik halen.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Diesel, Manueel

€ 32.584

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Benzine, Manueel

€ 23.748

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km
€ 52.990
2019
105.433 km