Mini voortaan ook aan de stekker!

Mini kon uiteraard niet achterblijven. Nadat moederbedrijf BMW met zijn iPerformance eerder al een volledig hybridegamma uitrolde, gaat nu ook de Brits-Duitse dochter aan de stekker.
  • Bervoets Wim
  • 17 oktober 2016

Veel details over de Mini-plug-inhybride zijn er nog niet bekend. Maar aangezien de huidige generatie Mini technisch verwant is aan de BMW 2-Reeks Active Tourer, vermoeden we dat de 225xe Active Tourer model heeft gestaan voor Mini’s allereerste plug-in.

Tot 125 km/u!

Zo krijg je net als bij de 225xe drie rijmodi: in de eerste plaats “Auto eDrive”, waarbij de auto zelf de juiste balans bepaalt tussen elektriciteit en benzinemotor en de elektromotor tot 80 km/u beschikbaar blijft. Daarnaast is er “Max eDrive”, waarbij alleen de elektromotor wordt aangesproken en de topsnelheid beperkt is tot 125 km/u. Ten slotte is er “Save Battery”, waarbij de batterijlading bewaard blijft en tot een bepaald percentage wordt aangevuld, en alleen de verbrandingsmotor wordt gebruikt.

Go-kart

Mini besteedde ook veel aandacht aan het rijplezier. Aan het chassis en de ophanging veranderde er niets, maar de batterij en elektromotor zorgen voor een lager zwaartepunt en een betere balans tussen de voor- en achteras. Omdat de elektromotor de achterwielen aandrijft, beschikt de standaard voorwielaangedreven Mini over een intelligente vierwielaandrijving die doorslippende wielen uit de nood helpt.

Klepje

Uiterlijk herken je de hybride Mini vooral aan het extra klepje achter het linker voorwiel, waar je de auto inplugt. Binnenin licht de startknop geel op in plaats van rood bij de andere Mini’s, en is de toerenteller op het instrumentenpaneel vervangen door een “power display”.

Meer lezen over:

Over de auteur: Bervoets Wim Wim Bervoets is redacteur bij Vroom sinds 2016. Hij interesseert zich voor alles van stadsauto’s tot sportwagens, en kijkt met een open blik naar de mobiliteit en brandstoffen van de toekomst.
Toch droomt hij nog altijd van een Lotus Elise...

Aanbevolen nieuws voor jou

Meer nieuws
Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Onze 5 favoriete details van de Hyundai Ioniq 5 N

Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

Aston Martin Vanquish komt terug met een V12!

De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

Ferrari 12Cilindri: 830 pk en een gepaste naam!

De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!

Renault Symbioz: Captur XXL

Renault Symbioz: Captur XXL

De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.

Aanbevolen nieuwe auto's voor jou

Meer nieuwe auto's

Benzine, Manueel

€ 23.748

Benzine, Automaat

€ 27.547

Benzine, Manueel

€ 21.500

Diesel, Manueel

€ 32.584

Aanbevolen tweedehands auto's voor jou

Meer tweedehands auto's
€ 52.990
2019
105.433 km
€ 52.900
2021
1.500 km

Benzine, Automaat

€ 28.995
2011
65.000 km

Benzine, Automaat

€ 23.500
2020
30.212 km