Renault
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
Mitsubishi is financieel eindelijk onafhankelijk en dat zorgt voor een nieuwe creatieve impuls. In Tokio staan maar liefst vier concepts op het menu die een hybride toekomst aankondigen. Maak je geen zorgen als je net een ASX hebt gekocht, de opvolger komt pas tegen 2016. Dit is een voorsmaakje.
Voor de lijnen van dit concept haalden de designers inspiratie uit atleten die klaar zijn om uit de startblokken te schieten. Hij is gespierd en robuust en heeft een dynamischer silhouet dan het huidige model. Net als bij een Porsche 911 beweegt de achtervleugel afhankelijk van de snelheid.
Mitsubishi mag dan het woord ‘sportiviteit’ in de mond nemen, kwatongen zullen de technische fiche eerder belachelijk vinden: een kleine 1.1 driecilinder. Maar je moet verder kijken dan dat: hij is uitgerust met een turbo en wordt bijgestaan door een elektromotor. De benzinemotor levert 100 pk en de elektromotor nog eens 120 paarden.
Dit concept is een strikte voorwielaandrijver en wil vooral ecologisch zijn. Het is een plug-inhybride (die je aan het stopcontact kunt opladen) met een autonomie van meer dan 85 km in elektrische modus. Naargelang de omstandigheden werkt de aandrijving volledig elektrisch of worden de twee motoren afgewisseld of gecombineerd.
De nieuwe Symbioz SUV van Renault belooft een recordruimte voor het formaat! Hij komt tussen de Captur en de Austral te staan en is er enkel als E-Tech Hybrid.
De nieuwe Aston Martin Vanquish wordt nog in 2024 officieel onthuld en krijgt een biturbo-V12 met 835 pk en 1.000 Nm!
De opvolger van de 812 eert de Ferrari GT's uit de jaren '50 en '60 en behoudt zijn atmosferische V12 met 830 pk en zonder enige elektrische assistentie!
Het mag duidelijk zijn dat de Hyundai Ioniq 5 N een (zeer) sterke indruk op ons heeft gemaakt tijdens onze eerste kennismaking, en dat dankzij deze 5 geweldige details!